پرسون از پایتخت مسکن مهر کشور گزارش می دهد؛

بازار داغ تبلیغات دیواری/ بی نظمی در معابر شهری پرند

شهر پرند به واسطه گستردگی ساخت مسکن مهر در دولت احمدی نژاد به پایتخت مسکن مهر کشور تبدیل شده است؛ اما این روزها بعد از دو دهه از عمر آن به یکی از شهرهای مهاجرت پذیر تبدیل شده که ساکنان آن با رویای کسب و کار به آن روی آورده اند.
تصویر بازار داغ تبلیغات دیواری/ بی نظمی در معابر شهری پرند

به گزارش پرسون؛ ارزان بودن اجاره واحدهای مسکونی و قرار گرفتن این شهر در همجواری تهران موجب سکونت بسیاری شده و برخی از مهاجران هم در این شهر ساکن هستند و هم کسب و کارشان را در این منطقه برپا کرده اند.

برخی که توان کسب و کار مغازه ندارند به دست فروشی روی می آورند؛ اما برخی دیگر که توان برپایی مغازه دارند برای به دست آوردن بازار خوب تبلیغات شان را گسترده می کنند که گاها موجب برهم زدن مبلمان شهری شده و به قدری این تبلیغات محیطی گسترش پیدا کرده که شهردار این شهر نیز توان جمع آوری و ساماندهی این آشفته بازار را ندارد.

در گزارش خبرنگار پرسون از شهر پرند بیشتر از این معضل باخبر می شوید:

بی بازاری عامل تبلیغات است

یکی از شهروندان این شهر که خود را رحمتی معرفی می کند و برای خرید مایحتاجش به میدان استقلال آمده است، گفت: میدان استقلال مرکز شهر پرند است به همین منظور حجم مراکز تجاری بیشتری در این منطقه وجود دارد.

وی افزود: این حجم تبلیغات نامناسب به دلیل بی بازاری و نبود رونق کسب و کار صورت گرفته است که کسبه به دنبال آن هستند به هر طریقی مشتری برای خود فراهم کنند.

این شهروند ساکن شهر پرند ادامه داد: به قدری تابلوهای تبلیغاتی در میدان استقلال و معابر اطراف آن وجود دارد که می توان گفت بیش از یک هزار تابلو است.

رحمتی تصریح کرد: در محلات دیگر شهر پرند نیز بی نظمی در نصب تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد که این نشان دهنده ضعف در مدیریت این شهر است.

شهرداری توان برخورد ندارد

یکی از مسئولان شهری شهر پرند که نخواست نامش در این گزارش درج شود؛ گفت: شهرداری پرند توان جمع آوری این حجم بالای تابلو را ندارد و از سوی دیگر به دلیل اینکه افراد ساکن و کسبه این شهر از افراد کم برخوردار هستند مدیریت شهری چشم پوشی می کند.

او گفت: این شهر هم فرماندار دارد هم شرکت توسعه عمران و نهایتا شهرداری که به دلیل نبود مدیریت یک پارچه به عبارتی خلل مدیریت موجب شده تا سواستفاده هایی به وجود آید.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که راهکار ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی در این شهر چیست؟ پاسخ داد: در صورتی که نهادهای مربوط اختیارات کامل را به مدیریت شهری این شهر بدهند و صدا و سیما نیز همراهی کند ساماندهی این تابلوها امکان پذیر خواهد بود؛ البته نه با روش قهریه بلکه می توان در مرحله نخست اخطاریه صادر کرد تا کسبه اقدام به جمع آوری کنند، در مرحله دوم تابلوهای خطرناک، مرحله سوم جمع آوری تابلوهای حجیم ؛ مرحله چهارم تابلوهای معابر اصلی جمع آوری شوند که در یک بازه زمانی مشخص این معضل قابل برطرف شدن خواهد بود.

گزارش از: سیاوش پارسا

461098

مطالب مرتبط