لوله های مانیسمان چیست و چه کاربردهایی در صنعت دارد؟

به لوله های فولادی بدون درز، لوله مانیسمان می گویند.
تصویر لوله های مانیسمان چیست و چه کاربردهایی در صنعت دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، آیا می دانید لوله مانیسمان چیست؟ تا به حال نام لوله مانیسمان را شنیده بودید و کاربردهای آن را می دانید؟ به لوله های فولادی بدون درز، لوله مانیسمان می گویند. لوله مانیسمان یکی از انواع لوله های فولادی بدون درز بوده که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه صنعتگران کشورمان قرار گرفته است. آقای ماکس مانیسمان سازنده و مخترع این لوله، انقلابی در صنعت لوله کشی، مهندسی و ساخت و ساز ایجاد کرد. بنابراین مانیسمان نوعی لوله فولادی است که به دلیل نداشتن درز جوش، کاربردهای بسیاری در صنعت دارد. همچنین لوله مانیسمان به دلیل نداشتن درز جوش، استحکام بالاتری دارد. اما این نوع لوله ها درقطرهای پایین ساخته می شود، چرا که ساخت لوله های بدون درز با قطر بالا، بسیار کار دشواری است و نیاز به صرف هزینه ی بالایی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با کاربردهای لوله مانیسمان، سایز این نوع لوله و قیمت آن آشنا کنیم.

همه چیزدرباره لوله های مانیسمان

لوله های مانیسمان زیر مجموعه لوله های فولادی می باشد. استاندارهای لوله مانیسمان بر اساس کاربرد آن، سایز و رده های مختلفی که دارند می باشد. لازم است بدانید رده ها نیز به انواع مختلف تقسیم بندی می شود. کارخانه ها معمولا در سایز لوله مانیسمان را در دو سایز 6 و 12 متری و رده های 20، 40، 60، 80، 120 و 140 تولید می کنند. رده های 20 و 40 نسبت به دیگر رده ها، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله توضیح بیشتری از لوله مانیسمان رده های 40 و 20 و 80 می دهیم.

لوله های مانیسمان در کارخانه های تولید کننده، در انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. به دلیل اینکه تولید این نوع لوله ها به فرایند خاصی نیاز دارد در نتیجه تعداد کارخانه های محدودی آن را تولید می کنند. بنابراین کارخانه و کشور تولید کننده از عوامل مهم و تاثیر گذار در تعیین قیمت لوله مانیسمان است. بخش زیادی از لوله های موجود در بازار از کشور چین وارد می شود. کارخانه های داخلی نیز این لوله ها را تولید می کنند که از معتبرترین آنها کارخانه اهواز و کاوه هستند.

قیمت لوله مانیسمان رده 20 و لوله رده 40

از شناخته ترین و محبوبترین لوله های مانیسمان، نوع رده 40 آن است. در صنعت به نام لوله درز نیز می شناسند. لوله رده 40، جهت مقاوم سازی بناهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل محبوبیت این لوله، بخاطر مقاومت و استحکام بالای آن است. البته که مدل های دیگری از لوله های بدون درز(مانیسمان) نیز وجود دارد، مانند لوله های 6 متری که رایج ترین نوع لوله مانیسمان می باشد.

لوله مانیسمان رده 20 برای گاز رسانی ساختمان و خطوط آتش نشانی یا برج ها مورد استفاده قرارمی گیرد. این لوله ها بر اساس قطر (1/2 تا 36 اینچ ) تقسیم بندی می کنند. توجه داشته باشید که قیمت لوله مانیسمان بر اساس رده و کارخانه تولید کننده متفاوت است. جهت اطلاع از دیگر سایر سایزها می توانید به وب سایت معین استور بروید تا با انواع لوله های مانیسمان بیشتر آشنا شوید و همچنین لازم است بدانید که کارشناسان معین استور همواره پاسخگوی سوالات شما عزیزان می باشند.

قیمت لوله مانیسمان رده 80 چه تفاوتی با قیمت لوله مانیسمان رده 40 دارد؟

لوله مانیسمان رده 80 لوله های بسیار قوی و مستحکمی هستند که بیشتر در پالایشگاه ها و پتروشیمی ها استفاده می شوند. از این لوله در ساختمان سازی و گاز کشی به دلیل تحمل پذیری بالا نیز استفاده می کنند. لوله های رده 80 و رده 40 هر دو از نظر قطر خارجی یکسان هستند، اما از نظر قطر داخلی با هم تفاوت دارند. لوله مانیسمان رده 80 قطر داخلی ضخیم تری دارد به همین علت مقاوت بالایی دارد. لوله های رده 80 بیشتراز لوله رده 40 در اماکنی که نیاز به فشار زیاد و دمای بالا است مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه داشته باشید یکی از روش های شناخت ظاهری این دو لوله، رنگ آن ها می باشد. لوله مانیسمان رده 40 تقریبا سفید است و لوله رده 80 مایل به طوسی هستند. همانگونه که قبلا گفتیم قیمت لوله ها بسته به نوع ضخامت آن ها متفاوت است. جهت اطلاع از قیمت انواع لوله مانیسمان با رده های مختلف، می توانید در وب سایت معین استور با بخش کارشناسان تماس حاصل کنید تا دراین زمینه اطلاعات کاملی را در اختیار شما بگذارند.

کاربردهای لوله مانیسمان در صنعت

همانگونه که می دانید مانیسمان لوله های بدون درز هستند، این لوله ها نسبت به لوله های درزدار مقاوت بیشتری دارند. همچنین استحکام لوله بدون درز ( مانیسمان) در برابر انواع نیروهای خارجی بسیار مطلوب تر است. کاربرد مانیسمان معمولا در صنایعی به کار می رود که نحوه ی اتصال آن ها بسیار دشوار و سخت است. بهتر است بدانید که این لوله ها کاملا مقاوم بوده و همچنین هیچ گونه آسیبی هنگام اتصال، نمی بینید.

طبق گفته فروشنده ها در بازار آهن شادآباد در تهران مهمترین مواردی کاربردی این لوله ها عبارتند از: خطوط استخراج نفتی و گاز، صنایع پتروشیمی، مبدل های حرارتی، عایق کاری کابل های فشار قوی برق، نیروگاه های تولید انرژی، آبرسانی صنعتی و آبرسانی برای امور کشاورزی می باشد.کاربرد هر یک از رده های لوله مانیسمان در صنعت متفاوت است و قیمت لوله مانیسمان را بر اساس نوع کاربردها و سایز آن، مشخص می کنند. گروه بازرگانی معین استورتامین کننده انواع پروفایل های صنعتی و ساختمانی می باشد. همچنین این مجموعه دارای کلیه آهن آلات صنعتی و ساختمانی نیز می باشد.

سخن پایانی

با توجه به مطالب ذکر شده، دیگر اهمیت لوله مانیسمان را به خوبی می دانید. لوله مانیسمان با توجه به کاربردها و حساسیتی که در صنایع تحت فشار دارد، اهمیت ویژه ای برخوردار است. عدم وجود درز و خط جوش در لوله مانیسمان و یکدست بودن آن سبب افزایش استحکام و مقاوم بودن آن در برابر تغییرات دمایی شده است. روش های مختلف تولیدی با توجه به تجهیزات و انرژی که لازم است، منجر به اختلاف قیمت در انواع لوله های مانیسمان شده است. توصیه می کنیم برای اطلاعات کامل از قیمت لوله های مانیسمان به وب سایت معین استور بروید چرا که کارشناسان بازرگانی معین استور به خوبی شما را در این زمینه راهنمایی می کنند.

440729