درخواست نمایندگان مردم نیشابور درباره طرح شفافیت آرا

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی درخواست کردند تا تصویب نهایی طرح شفافیت آرا، تمام آرا و رای‌هایمان به صورت داوطلبانه منتشر شوند.
تصویر درخواست نمایندگان مردم نیشابور درباره طرح شفافیت آرا

به گزارش سایت خبری پرسون، احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان در مجلس شورای اسلامی در نیشابور برای اعلام تمامی آرا و نظرات خود در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرد وادامه داد: درخواست کردم تا تصویب نهایی طرح شفافیت آرا، تمام آرا و رای‌هایم به صورت داوطلبانه منتشر شود.

وی تاکید کرد: طرح شفافیت آرا طرح مناسب و مطلوبی است؛ برای اطلاع مردم و جامعه از تصمیمات نمایندگان، وزرا و همه مسئولینی که تصمیمات و مصوباتشان با سرنوشت مردم سرو کار دارد.

ارکانی خاطرنشان کرد: البته مجلس در این مورد در بین دستگاه‌ها پیشرو است. زیرا بر اساس قانون اساسی همه مذاکرات صحن علنی مجلس به طور مستقیم پخش و به اطلاع مردم می‌رسد.

وی تاکید کرد: طرح شفافیت آرا باید در همه دستگاه‌ها تسریع پیدا کند. در جلسات هیات وزیران خیلی از موضوعات مربوط به سرنوشت مردم مانند بورس، یارانه، بنزین و... تصمیم‌گیری و رای‌گیری می‌شود. از این رو باید جلسات در دستگاه‌های مختلف شفاف و علنی باشند.

ارکانی در ادامه گفت: طرح شفافیت با این نگاه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و تعدادی از نمایندگان که تعدادشان تا امروز به بیش از ۹۰ نفر رسیده و از جمله بنده که همان روز اول طرح را امضا کردم، از هیات رئیسه مجلس و رئیس مجلس درخواست کردیم که تا موقع تصویب نهایی این قانون تمام آرا و رای‌های ما به صورت داوطلبانه منتشر شود.

از سوی دیگر هاجر چنارانی دیگر نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در نیشابور گفت: با طرح شفافیت آرا موافق هستم.

منبع: فارس

383838