مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خبر داد:

تولید روغن زیتون افزایش نمی‌یابد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت: امسال به دلیل مشکلات اقلیمی و وزش باد گرم در خردادماه سال جاری تولید زیتون نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است و به طبع افزایش تولید روغن زیتون نیز نخواهیم داشت.
تصویر تولید روغن زیتون افزایش نمی‌یابد

به گزارش سایت خبری پرسون از استان گیلان، منوچهر پارسافر مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه برداشت زیتون از باغات شهرستان رودبار در حال انجام است، افزود: تا کنون بخش زیادی از محصول باغات زیتون رودبار برداشت شده است و تا اواخر آذرماه سال جاری پایان خواهد یافت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود زیتون‌کاران رودباری امسال ۱۲ هزار تن زیتون برداشت کنند.

پارسافر خاطرنشان کرد: امسال به دلیل مشکلات اقلیمی و وزش باد گرم در خردادماه سال جاری تولید زیتون نسبت به سال گذشته افزایش نیافته است و به طبع افزایش تولید روغن زیتون نیز نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رودبار یکی از قطب‌های تولید زیتون در کشور است، افزود: رودبار ۹۲۵۳ هکتار باغ زیتون دارد که حدود نیمی از آن به زیتون روغنی اختصاص دارد.

پارسافر گفت: رودبار ۱۰ کارخانه روغن‌کشی با ظرفیت ۲۴ هزار تن و ۱۰۰ واحد بسته بندی سنتی، مدرن و نیمه مدرن با ظرفیت ۱۲ هزار تن دارد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: رقم‌های ماری، روغنی، شنگه، زرد، کنسروی و رقم‌های خارجی آربکین، کرونایکی، کنسروالیا و مانزالینا از نمونه‌های زیتون‌های تولیدی رودبار است.

پارسافر گفت: روغن زیتون تولید شده در رودبار در داخل کشور مورد مصرف قرار می‌گیرد و از طعم بسیار خوبی برخوردار است.

منبع: ایسنا

366079