مدیر حوزه های علمیه کشور در یزد:

مرکز ژنتیک میبد می‌تواند به قطب ژنتیک جهان تبدیل شود

مدیر حوزه های علمیه کشور در بازدید از مرکز ژنتیک میبد گفت: حوزه ژنتیک حوزه بسیار مهم و ارزشمندی است که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد و این مرکز را به قطب ژنتیک استان، کشور، منطقه و جهان تبدیل کند.
تصویر مرکز ژنتیک میبد می‌تواند  به قطب ژنتیک جهان تبدیل شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد؛ آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور در بازدید از مرکز ژنتیک میبد با بیان اینکه تهیه سند ژنتیک یکی از اقداماتی است که بارها در محافل گوناگون بر روی آن تاکید داشتم گفت: حوزه ژنتیک حوزه بسیار مهم و ارزشمندی است که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد و این مرکز را به قطب ژنتیک استان، کشور، منطقه و جهان تبدیل کند.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: رشته های نانو و ژنتیک به صورت یک مخزن علمی بوده که می‌توانند مانند چتری سایه خود را بر علوم دیگر نظیر علوم انسانی بگسترانند چرا که ژنتیک علم تغییر بوده و می‌توانند بسیاری از قواعد انسانی نظیر تربیت، روانشناسی و ... را تغییر دهد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ژنتیک گفت: امروز بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکایی ها به دنبال سرمایه گذاری در این بخش هستند البته در کشور ما نیز در این زمینه تحرکاتی صورت گرفته اما کارهای بزرگی انجام نشده است.

اعرافی ادامه داد: یکی از کارهایی که باید در این مرکز دنبال شود این است که در کنار رویکردهای تشخیصی، رویکرد تولید علم، دانش و اندیشه دنبال شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تصریح است: اگر تنها یک درصد هزینه های علمی کشور صرف پژوهش و تحقیق شود می تواند از بسیاری از مشکلات در حوزه های مختلف اعم از درمان، فرهنگی، اجتماعی و ... جلوگیری کند کما اینکه در یکسال گذشته بارها بر توجه به پژوهش در زمینه کرونا و سرمایه گذاری در این خصوص تاکید کردم که اگر چنین شده بود الان حرف های زیادی در این بخش داشتیم.

اعرافی دربخش دیگری از سخنانش بر جذب انسان های فرهیخته در این مرکز و توجه به مسائل مختلف آن تاکید کرد و گفت: باید افراد قوی جذب شوند و نیازها آنان نیز تامین شود البته در خصوص تامین تجهیزات نیز باید به دنبال تامین تجهیزات در مقیاس جهانی حرکت کنیم و باید در این بخش از ظرفیت خیرین استفاده کرد.

حیران_استان یزد

364258