قنادباشی در گفت‌وگو با پرسون:

اسرائیل از طریق اقلیم کردستان به دنبال توطئه علیه ایران است

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آشکار شدن روابط پنهانی میان رژیم صهیونیستی و اقلیم کردستان در عراق به ضرر هر دو گروه است و آنها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد. 
تصویر اسرائیل از طریق اقلیم کردستان به دنبال توطئه علیه ایران است

جعفر قنادباشی، کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص نشست "عادی سازی روابط با اسرائیل" که در کردستان عراق برگزار شده است به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: این نشست در واقع یک صحنه نمایشی بود. از چند سال گذشته اقداماتی به صورتی پنهانی میان کردستان عراق و اسرائیل در جریان است.

قنادباشی تصریح کرد: در قضیه به رسمیت شناختن و استقلال اقلیم کردستان، اسرائیلی‌ها از قبل اعلام موضع کردند. در مجموع روابط این دو پنهانی بود؛ زیرا آنها از افکار عمومی به شدت می‌ترسیدند. به ویژه این که کردهای مسلمان سنی نسبت به اسرائیل حساس هستند و می‌دانند که برادران اهل سنت آنها در فلسطین در چه وضعیت و سرنوشتی هستند.

وی افزود: علنی کردن این جلسه اشتباه بزرگی بود که اقلیم کردستان مرتکب شد؛ آنها نیاز داشتند که این موضوع پنهان باشد. اما از طرف دیگر اسرائیلی‌ها نیاز به یک اقدام نمایشی دارند تا مانور قدرت دهند و وانمود کنند که در عرصه دیپلماسی بسیار پیشرفت کرده‌اند.

این دیپلمات پیشین کشورمان ادامه داد: با علنی شدن این نشست افکار عمومی در کردستان به شدت نسبت به کسانی که رابطه پنهانی با اسرائیل دارند؛ خشمگین شده و با تنفر از این اقدام آنها بسیج می‌شوند و سبب تضعیف جایگاه کسانی می‌شوند که این نشست را ترتیب دادند.

قنادباشی با بیان این که آشکار شدن این نشست یک موهبت الهی بود؛ گفت: این موضوع به ضرر کردستان و اسرائیل و زمینه برچیده شدن بساط پنهانی رژیم صهیونیستی در اقلیم را فراهم می‌کند. زیرا موصاد در کردستان دفتر دارد و سعی می‌کند از آن منطقه گروهک‌هایی را علیه ایران تحریک کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان گفت: آشکار شدن این نشست باعث تضعیف جایگاه اسرائیل و افراد وابسته به آن که در اقلیم کردستان حضور دارند، می‌شود و آنها را در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

352633

نظرات شما ( 1 نظر )

سینا |
چهارشنبه 7 مهر 140010:13
چرا اسرائیل از نظرتون خطره که 2000 کیلومتر دورتر از مرزهای ایرانه ولی ج آذرباییجان که چسبیده به مرزهای ایران 24 ساعته علیه ایران تبلیغ میکنه و با پاکستان و ترکیه مانور نظامی برگزار میکنه و متحد همین اسرائیله از نظرتون خطر نیست جریان پانترکیسم و کی تو ایران ایجاد کرد یه نگاه به برنامه های تلویزیون آذرباییجان بندازید همه اش عقده پراکنی قومیه غیرترکها رو از مرزهاش با ایران وادار به کوچ اجباری میکنه تمام مقدمات لازم برای جنگ با ایران و داره فراهم میکنه آیا فکری به حال ستون پنجم باکو تو ایران شده ؟ اسرائیل کشوری که اگه کاریش نداشته باشید کاریتون نداره ولی باکو روز و شب ایران و اشغالگر معرفی میکنه و بچه های آذرباییجان و با عقده از ایران بار میاره