مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج خبر داد:

عدم حمایت از صنعت‌گران صنعت کفش هیدج

مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج از عدم حمایت صنعت‌گران صنعت کفش هیدج خبر داد و گفت: این در حالی است که شهر هیدج یکی از قطب‌های اصلی تولید کفش در کشور محسوب می‌شود.
تصویر عدم حمایت از صنعت‌گران صنعت کفش هیدج

به گزارش سایت خبری پرسون از استان زنجان، علی‌اکبر ملک‌محمدی مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج اظهار کرد: با توجه به این موضوع بسیاری از جوانان هیدجی و جوانان شهرهای هم‌جوار در این حوزه فعال بوده و رونق این صنعت در این شهر سبب شده آمار بیکاری جوانان هیدجی نزدیک به صفر باشد.

وی با بیان اینکه شرکت تعاونی تلاشگران صنعت کفش دست‌دوز هیدج یکی از تعاونی‌هایی است که در راستای کمک به فعالیت تولیدکنندگان کفش در هیدج تلاش می‌کند، ادامه داد: این تعاونی در جشنواره تعاونی‌های برتر استان انتخاب شد.

ملک‌محمدی با توضیح این مطلب که این شرکت تعاوتی ۲۰۰ عضو فعال دارد که در کارگاه‌های ماشینی کفش بالای ۲۰ تا ۳۰ نفر اشتغال داشته و در تولیدات کفش دست‌دوز نیز پنج نفر مشغول به کار هستند، یادآور شد: روزانه ۳۰۰ جفت کفش در این شرکت تعاونی تولید می‌شود.

وی با اشاره به وارد آمدن آسیب به بسیاری از کسب و کارها در کشور از بیماری کرونا که صنعت کفش هیدج نیز از آن بی‌بهره نمانده است، تصریح کرد: قبل از کرونا تولید کفش روزانه توسط فعالان این تعاونی ۵۰۰ جفت بود ولی شیوع ویروس کرونا باعث کاهش تولید کفش شده است.

مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج با پرداختن به این موضوع که تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج از سال ۹۲ تشکیل شده و رفع مشکلات صنعت کفش از اهداف تشکیل این تعاونی است، گفت: در طول ماه بیش از ۱۵ هزار جفت کفش توسط این شرکت تعاونی تولید می‌شود که اکثر تولیدات به استان‌های آذربایجان‌شرقی، خراسان‌رضوی، قزوین، کردستان، تهران، اصفهان، یزد و سایر استان‌ها ارسال می‌شود. همچنین کشورهای خارجی از قبیل پاکستان و عراق نیز از مشتریان دائم کفش‌های هیدج هستند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه رونق تولید و لزوم حمایت از تولیدکنندگان، افزود: واردات کفش چینی باعث بی‌رونق شدن صنعت کفش در کشور و باعث تعطیلی و توسعه‌نیافتگی این صنعت می‌شود؛ در حالی‌ که کفش هیدج از کیفیت بسیار عالی برخوردار است و استقبال خوبی هم در کشور دارد.

مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج، حمایت نکردن از فعالان کفش هیدج را از مشکلات مهم این صنف اعلام کرد و متذکر شد: متاسفانه در این زمینه در حق کارگران این صنف ظلم می‌شود؛ این در حالی است که رونق و شکوفایی تولید در کشورمان در گرو حمایت از تولیدکنندگان و رفع موانع تولید است.

این مسئول با یادآوری اینکه باید تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان پرداخت شود، تاکید کرد: در شهر هیدج یک جوان تنها با آورده خود توانسته برای ۱۵ نفر اشتغال ایجاد کند، این در حالی است که دولت در این خصوص هیچ حمایتی نداشته و متاسفانه صنعتگران این صنعت با این دغدغه دست به گریبان هستند.

مدیرعامل تعاونی تلاش‌گران کفش هیدج با اشاره به مشکلات سایت کفاشان هیدج، خاطرنشان کرد: از جمله این مشکلات می‌توان به تراکم ۴۰ درصد مجوز صادر شده ۸۰ درصد ساخته شده، برق‌رسانی بلوک‌های باقی مانده توسط اداره برق و بهسازی سایت که به عهده شهرداری است اشاره کرد، زیرا طبق قرارداد منعقده در زمان تحویل زمین و مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان بر اجرای این موضوع تاکید شده است.

منبع: ایسنا

349645

مطالب مرتبط