فرمانداردامغان:

تنها راه خروج از شرایط حاد کرونایی همراهی مردم است

فرماندار دامغان گفت: همکاری عموم مردم و جامعه در رعایت حداکثری دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی چیزی است که دامغان برای برون رفت از شرایط حاد کرونایی به آن نیاز دارد.
تصویر تنها راه خروج از شرایط حاد کرونایی همراهی مردم است

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی بندرآبادی فرماندار شهرستان دامغان گفت: مطابق آمارهای موجود، شهرستان دامغان در وضعیت حاد کرونایی قرار دارد و تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی، همدلی و همکاری عموم مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، زدن ماسک، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات است.

وی ادامه داد: بدون شک با رعایت نکته‌های بهداشتی، می‌توان شاهد کاهش روند ابتلا و شیوع کرونا در سطح شهرستان باشیم و این امر یقینا با تعامل هرچه بیشتر میان مردم و دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

بندرآبادی اضافه کرد: عادی انگاری موجود در جامعه امری نگران کننده است که انتظار داریم تا مردم با رعایت هرچه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی فردی و جمعی، به کادر درمان در مهار شیوع کرونا کمک کنند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونا، گفت: تشدید نظارت‌ و بازرسی ها در شهرستان دامغان به منظور الزام در رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تاکید بر پرهیز از تجمعات و دورهمی ها در بوستان ها و اماکن گردشگری و تفریحی در شهرستان از مصوبات ستاد مدیریت کرونا در دامغان است.

بندرآبادی اظهار داشت: مسدود کردن خیابان‌های اصلی شهر حدفاصل میدان امام(ره) تا میدان شهدا به منظور کاهش تردد در هسته مرکزی شهر و اعمال محدودیت های ترافیکی از ساعت ۱۹ الی ۲۲ توسط نیروی انتظامی شهرستان با همکاری شهرداری دامغان در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، کلیه مراکز آموزشی، زبانسراها و آرامستان‌ها، اماکن مذهبی، مساجد و تکایا و برپایی هرگونه تجمعات و برگزاری مراسم های ملی و مذهبی، در وضعیت قرمز کرونایی ممنوع است و قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ الی سه بامداد نیز با جدیت در کلیه معابر شهر دامغان برقرار است و نیروی انتظامی شهرستان نسبت به کنترل و اعمال قانون اقدام لازم را به عمل می‌آورد.

فرماندار دامغان تصریح کرد: بنابه تصمیم ستاد مدیریت کرونا دامغان مقرر شد نیروی انتظامی شهرستان، ضمن استقرار در مبادی شهر دامغان نسبت به انجام کنترل های دقیق و جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به داخل محدوده شهری دامغان اقدام کند.

اکنون در استان سمنان شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار در وضعیت قرمز تیره، شاهرود در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سرخه و مهدیشهر نارنجی و شهرستان‌های میامی و آرادان زرد کرونایی هستند.

منبع:ایرنا

330019