فرماندار خرم آباد:

رسالت اصلی شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری است

فرماندار خرم آباد گفت: رسالت شورای شهر بسیار خطیر است، زیرا شورای شهر منتخبین شهروندان هستند و باید پاسخگوی مطالبات مردمی باشند.
تصویر رسالت اصلی شورای شهر نظارت بر عملکرد شهرداری است

به گزارش سایت خبری پرسون از لرستان، جعفر طولابی روز پنجشنبه در جلسه تحلیف شورای اسلامی شهر خرم آباد اظهار کرد: رسالت شورای شهر بسیار سنگین و خطیر است، زیرا شورای شهر منتخب شهروندان حوزه انتخابی خود هستند و باید مطالبات شهروندان را پاسخگو باشند، که در این راستا رسالت اصلی شورا، نظارت برعملکرد مجموعه شهرداری است.

فرماندار ادامه داد: اولین موضوعی که بسیار حائز اهمیت است، قانون مداری و قانون محوری است، یعنی عملکرد شورای شهر باید بر مبنای قانون باشد، اگر شورای شهر، قانون را محور کار خود قرار دهد و بر اساس مبانی قانونی عمل کند، هیچ مانعی بر سر راه موفقیت شورا قرار نخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: شورای شهر باید نگاه جامع، علمی و کارشناسی‌‌ به مسائل و موضوعات شهری داشته باشد، و به عنوان یک مجموعه تصمیم‌ گیر و تصمیم ساز در شهرداری، باید براساس مصوبات قانونی منشور کار شهرداری را تصویب و در اختیار آنها قرار بدهند.

وی تاکید کرد: شورای شهر باید ارتباط و تعامل با همه ی اقشار مردم را در دستور کار خود قرار دهد، و به عنوان منتخبین مردم بیشتر وقت خود را در اختیار مردم قرار بدهد و‌ مسائل و‌مشکلات مردم، پیشنهادات و انتقادات سازنده آنها را بشنوند و مردم را در امور خدمات، عمران و توسعه شهری مشارکت بدهند، چرا که امروز مهم ترین محور برای توسعه شهری بکارگیری توانمندی های مردمی و بخش خصوصی است، اگر بنا باشد صرفا به بودجه شهرداری اکتفا کنیم، کاری را در رابطه با توسعه شهری نمیتوانیم انجام بدهیم، بنابراین باید ظرفیت ها و استعداد ها را شناسایی کرد که این استعداد های بالقوه به استعداد های بالفعل تبدیل شوند.

طولابی در پایان در خصوص فعال کردن کمیسیون های زیر مجموعه شورای شهر افزود: شورای شهر باید طبق قانون کمیسیون های تخصصی ای را تعیین کند که به عنوان بازوان شوراها بتوانند در حوزه عمرانی، اجتماعی‌ و فرهنگی در اجرای منویات و اهدافی که قانون برای شورای شهر تعیین کرده است ورود تخصصی پیدا کنند.

عاطفه موسی فرد | لرستان

329537