ملک‌زاده: 15میلیون دوز واکسن اسپوتنیک به ما هدیه می دادند اما اجازه ندادند وارد کنیم

کیانوش جهانپور در گفتگو با پرسون: تشویش اذهان عمومی و کذب محض است

کیانوش جهانپور به اظهارات جنجالی محمد شریف ملک زاده در خصوص مخالفت وزارت بهداشت با واردات واکسن واکنش نشان داد.
تصویر کیانوش جهانپور در گفتگو با پرسون: تشویش اذهان عمومی و کذب محض است

به گزارش سایت خبری پرسون، چندی پیش ویدیویی در فضای مجازی رد و بدل شد که محمدشریف ملک‌زاده، رییس سازمان جهانی گردشگری حلال و رییس اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه‌های جهان، در آن ویدیو مدعی شده بود: پانزده میلیون دوز واکسن اسپوتنیک به ما هدیه می دادند که در سیستان و بلوچستان و مناطق محروم واکسینه با سرعت انجام شود، ولی اجازه ندادند واکسن ها را وارد کنیم...!

همزمان با اظهارات محمد شریف ملک زاده در این خصوص، رسانه پرسون پیگیر صحت و سقم این موضوع شد. کیانوش جهانپور در پاسخ به سوال خبرنگار رسانه پرسون که پرسیده واکنش وزارت بهداشت به این ادعای مطرح شده چیست، عنوان کرد: کذب محض است و بعنوان نشر اکاذیب برای تشویش اذهان عمومی قابل پیگرد قانونی است.

جهانپور در توییتی نیز عنوان کرد:

«خالی بندی واردات ‎واکسن برای مردم ایران، مرز اهدای ١۵ میلیون دز واکسن رایگان خارجی را درنوردید!!

بنده خدا می گفت: شما جیب ما رو نزن، واردات واکسن رایگان پیشکش!»

ملک شریف ملک زاده که پیش از این در دولت احمدی نژاد معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بر عهده داشته است در اظهارات خود گفته بود: دو ماه قبل نامه ای را به همکارانم گفتم به وزارت بهداشت بزنند که پانزده میلیون دوز واکسن اسپوتنیک به صورت رایگان یک شخصی هدیه کرد به ما، که ما وارد کشور بکنیم و من هم میخواستم این پانزده میلیون دوز واکسن را برای واکسیناسیون وارد سیستان و بلوچستان و استان های محروم کنم. اما جواب وزارت بهداشت این بود که واردات این واکسن فقط در اختیار دولت و وزارت بهداشت است. امکان پذیر نیست.

326754