مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی اعلام کرد:

صدور مجوز تأسیس 8 شهرک صنعتی غیردولتی در فارس


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گفت: در راستای تسریع در زیرساخت‌های اقتصادی و عمرانی در استان فارس مجوز تأسیس 8 شهرک صنعتی صادر شد.
تصویر صدور مجوز تأسیس 8 شهرک صنعتی غیردولتی در فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، احد فتوحی در حاشیه عملیات اجرایی شهرک صنعتی غیردولتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز، اظهارداشت: شهرک صنعتی غیردولتی منطقه ویژه اقتصادی شیراز در فاز نخست زمینی به مساحت 200 هکتار و با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری افزون بر 1400 میلیارد تومان احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این شهرک صنعتی در فازهای توسعه تا 350 هکتار افزایش می‌یابد، افزود: شهرک صنعتی غیردولتی که در اراضی مجاور منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی بزرگ شیراز ایجاد می‌شود ظرفیت استقرار 410 واحد با پیش‌بینی 12500 نفر اشتغال را خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: تاکنون مجوز تأسیس 8 شهرک صنعتی غیردولتی در استان صادر شده است، از این تعداد سه شهرک صنعتی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند.


فتوحی افزود: ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی به‌منظور تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی و باهدف استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های استقرار واحد‌های صنعتی در قالب شهرک‌های صنعتی غیردولتی انجام می‌شود.


وی گفت: بر اساس قانون، مجوز تأسیس و پروانه بهره‌برداری شهرک‌های صنعتی غیردولتی توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی شهرک‌های صنعتی صادر می‌شود و نیز بر اساس قانون، بخش خصوصی می‌تواند برای ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی سرمایه‌گذاری کند.


فتوحی با تاکید بر اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی در راستای سیاست‌های دولت مبنی‌ بر تقویت و حمایت از مشارکت بخش خصوصی و در چارچوب قوانین و مقررات موجود انجام می‌شود، گفت: این گونه شهرک‌ها از مزایای شهرک‌های دولتی بهره‌مند می‌شوند، اما نحوه واگذاری زمین برعهده بخش خصوصی است.

وی ابراز داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز نقش نظارتی خود را در واگذاری زمین بر اساس قانون انجام خواهد داد.
این مسئول ادامه داد: بخش زیادی از اراضی شهرک صنعتی بزرگ شیراز به متقاضیان واگذار شده و اراضی محدود باقی مانده نیز از طریق فرآیند مزایده انجام می‌شود و نیز راه‌اندازی این شهرک صنعتی غیردولتی می‌تواند بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران باشد.


به گزارش پرسوی از شیراز، در این آئین که با حضور عنایت الله رحیمی استاندار فارس، جعفر قادری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی و نیز جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاران برگزار شد عملیات اجرایی این شهرک صنعتی غیردولتی آغاز گردید.

انتهای پیام/

324486