معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اعلام کرد:

بهره‌برداری از طرح‌های از چند طرح فناوری درفارس

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: افزایش تعداد شرکت‌های فناوری و دانش‌بنیان در استان فارس و حرکت‌هایی که در مراکز و کارخانه نوآوری روی‌داده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
تصویر بهره‌برداری از طرح‌های از چند طرح فناوری درفارس

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سورنا ستاری ظهر امروز در حاشیه بهره‌برداری از چند طرح فناوری اظهارداشت: تغییر دیدگاه فرهنگی، دولتی و نیز جهت‌گیری دانشگاهیان نسبت به تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق توسعه پیداکرده ولی برای رسیدن به جایگاه واقعی در این حوزه فناوری فاصله زیادی است.

وی خاطرنشان کرد: با الگوپذیری و اکوسیستمی که در این حوزه شکل‌گرفته شامل انواع صندوق‌های خطرپذیر و نیز تأمین نیاز‌های حوزه‌های دفاعی، استفاده از شرکت‌های استارتاپ در حوزه سرمایه‌گذاری ازجمله اتفاق و تاثیر‌گذار درتوسعه زیر ساخت‌های صنعتی است.

معاون رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: عمده‌ترین فعالیت دولت ایجاد زیرساخت‌ها است و هرگاه در این راستا سرمایه‌گذاری شود بلافاصله به اهداف اقتصادی نزدیک شده و نیز به علت کمبود زیرساخت‌ها تعدادی از شرکت‌ها به علت بالا بودن پتانسیل در حوزه دانش بینان قادر به استفاده از آن نیستند.

ستاری تصریح کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زیست‌بوم دانش‌بنیان، افزایش شرکت‌ها و نیز سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها از سوی دولت ضروری است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس در پارک علم و فناوری فاصله دارد، افزود: عقب‌ماندگی تاریخی در پارک علم و فناوری شیراز مشاهده ولی با تغییر جهت‌گیری‌ و تفکرات دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد به‌سوی توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و نیز ایجاد چتر حمایتی نرم‌افزاری از پارک علم و فناوری از دیگر مواردی که باید به آن توجه شود.

استاندار فارس در ادامه این آئین افزود: بهره‌برداری از خط تولید برد‌های الکترونیک شرکت دانش‌بنیان اندیشه الکترونیک پردیس پارسیان و نیز بهره‌برداری از فاز 2 پردیس و بازدید از نمایشگاه محصولات فناوری و پیشرفت از برج نوآوری ازجمله اهداف بازدید معاون رئیس‌جمهوری از استان فارس است.

عنایت‌الله رحیمی بیان داشت: برای بهره‌برداری از مرکز نوآوری دانشگاه یک میلیارد 300 میلیون تومان هزینه شده که از این میزان 500 میلیون تومان توسط معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأمین‌شده است.

انتهای پیام/

323620