طرح «نوفن» چیست و در چند روستا اجرا شد؟

معاون توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید از اجرای طرح «نوفن» در ۱۵ روستا خبر داد.
تصویر طرح «نوفن» چیست و در چند روستا اجرا شد؟

به گزارش سایت خبری پرسون،رضا یوسفیان املشی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری که در حاشیه نمایشگاه آبادیران صورت گرفت، گفت: صندوق کارآفرینی امید در یک دهه فعالیت خود تلاش کرده است نقش ویژه‌ای در توسعه کسب و کارهای روستایی داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر آن سعی کردیم تا شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های روستا را شناسایی کنیم؛ چرا که این شرکت‌ها حلقه واسطی برای انتقال فناوری به روستاها هستند.

یوسفیان ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت‌های این شرکت‌ها، شاهد افزایش و ارتقای معیشت جامعه باشیم.

معاون توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید، اظهار کرد: در این راستا طرح «نوفن» در ۱۵ روستا اجرایی شده است. این زمینه‌سازی برای ورود شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور به روستاها و افزایش تولید، بهره‌وری، ایجاد زیست‌بوم و کسب و کار روستاییان است.

وی افزود: از جمله دیگر اهداف این طرح می‌توان به اشتغال پایدار روستایی و مرزنشینان، معیشت و اقتصاد ساحل‌نشینان و اشتغال اجتماع‌محور با رویکرد روستاییان اشاره کرد.

معاون توسعه کسب و کار صندوق کارآفرینی امید ابراز امیدواری کرد که تا پایان شهریورماه سال جاری کل روستاهای کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرد.

نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت "بنیاد مستضعان"، "کمیته امداد امام خمینی" و "ستاد اجرایی فرمان امام (ره)" با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از ۲۳ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و تا ۲۵ خردادماه ادامه دارد.

گفتنی است طرح "نوفن" انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی است که از سال گذشته از سوی صندوق کارآفرینی امید آغاز شده است.

منبع: ایسنا

489605