امام جمعه سلطانیه:

سخت‌گیری‌ خانواده‌ها مانع ازدواج جوانان است

امام جمعه سلطانیه گفت: سخت‌گیری‌ خانواده‌ها مانع ازدواج جوانان است.

تصویر سخت‌گیری‌ خانواده‌ها مانع ازدواج جوانان است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب، با گرامی‌داشت اول ذیحجه، سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، اظهار کرد: مراسم ازدواج داماد و دختر پیامبر (ص) محل نزول فرشتگان بود و فرشتگان تکبیرگویان، حضرت زهرا (س) را به خانه حضرت علی (ع) بدرقه می‌کردند.

وی با اشاره به ضرورت پرهیز از تجملات و سخت‌گیری‌های بی‌مورد در زمینه ازدواج جوانان، تاکید کرد: جهیزیه، مهریه و مراسم عروسی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) به قدری ساده و به دور از تجملات بود که همین موضوع می‌تواند الگوی جوانان و زوج‌های جوان در ازدواج آسان و آغاز و تداوم زندگی مشترک باشد.

امام جمعه سلطانیه با توضیح این مطلب که نمی‌گوییم مراسم عروسی با مجلس عزا فرقی نداشته باشد، بلکه منظور این است که اول زندگی با گناه و معصیت شروع نشود، متذکر شد: مراسم عروسی اگر بدون گناه و معصیت باشد مورد رضایت خدا و موجب رحمت و برکت خواهد بود.

این مسئول با یادآوری این مطلب که سخت‌گیری در ازدواج، دامن جوانان و جامعه را خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: همه خانواده‌ها باید تلاش کنند تا با برپایی ازدواج آسان بین جوانان، از بالا رفتن سن ازدواج جلوگیری کنند و در این حوزه سخت‌گیری نکنند.

منبع: ایسنا

323220