تکمیل زیر ساخت های مناطق زلزله زده قطور خوی با تخصیص اعتبار 300 میلیاردی

فرماندار خوی از تکمیل زیر ساختهای مناطق زلزله زده بخش قطور با تخصیص اعتبار 300 میلیاردی خبر داد وگفت: 50 درصد این اعتبارات تخصیص یافته و بیش از 30 طرح زیر بنایی در بیش از 20 روستای منطقه در حال اجراست.
تصویر تکمیل زیر ساخت های مناطق زلزله زده قطور خوی با تخصیص اعتبار 300 میلیاردی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، حسین عباسی اظهار داشت: در زلزله اسفند سال 1398 به بخشهای مهمی از زیر ساختهای بخش قطور خوی خسارت زیادی وارد شده بود که با تخصیص اعتبارات لازم این زیرساختها احیا و در حال تکمیل است.

عباسی افزود: باتوجه به اینکه اعتبارات این طرحها بیش از 300 میلیارد ریال است، 50 درصد این اعتبارات تخصیص یافته و بیش از 30 طرح زیر بنایی در بیش از 20 روستای منطقه در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ساخت پل‌های ارتباطی، ساخت و احیای دیوارهای ساحلی ، تکمیل شبکه راه‌های ارتباطی و برق و فضاهای بهداشتی و درمانی منطقه را از جمله این طرحها است تصریح کرد : این طرح‌ها طی 2 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند

فرماندار خوی اذعان کرد: بیش از 3 هزار و 500 واحد مسکونی خسارت دیده تاکنون، 2 هزار واحد صد در صد تخریب شده بازسازی و تحویل خانواده ها شده و بقیه واحدها نیز با مراجعه روستائیان و تکمیل پرونده با پرداخت تسهیلات مصوب در حال بازسازی است.

عباسی با توجه به اتمام مهلت پرداخت تسهیلات تا پایان دولت از روستائیان خواست تا هرچه سریعتر برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

گفته ‌می‌شود؛ برای بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی دولت بیش از 5 هزار 130 میلیاردریال تسهیلات اختصاص داده است و زلزله 5 و 7 و 5و 9 ریشتری 4 اسفند سال 98 در بخش قطور خوی به 4 هزار 500 واحد مسکونی و تجاریدر 28 روستا و شهرقطورخوی بین 20 تا 100 درصد خسارت وارد کرد.

انتهای پیام/

290926