تنش آبی درکهگیلویه و بویراحمد را مصرف بهینه آب حل می‌کند

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهترین روش کاهش اثرات تنش آبی، مصرف بهینه آب آشامیدنی توسط مشترکین است.
تصویر تنش آبی درکهگیلویه و بویراحمد را مصرف بهینه آب حل می‌کند

به گزارش سایت خبری پرسون از کهگیلویه و بویراحمد، اسفندیار برخه روز شنبه در این باره اظهار داشت: باید تدابیر لازم برای مواجهه با کم آبی و افت فشار آب اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به کاهش نزولات جوی و وقوع خشکسالی در سال جاری منابع تامین آب شرب نیز تحت تاثیر قرار گرفته و تنش آبی در برخی از شهرها و روستاهای استان بوجود آمده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: موضوع جداسازی آب آشامیدنی از آب فضای سبز و باغ ها به صورت جدی در دستور کار شرکت آبفا استان قرار دارد و این موضوع با قوت پیگیری خواهد شد.

برخه با تاکید بر جدیت شرکت آب و فاضلاب استان در جمع آوری انشعابات غیرمجاز در شهرها و روستاهای استان، ابراز داشت: هیچ گونه اهمالی در این زمینه از سوی کارکنان آبفا پذیرفته نیست و باید با تخلفات آبی با قاطعیت برخورد شود.

وی بیان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی با موضوع مصرف بهینه آب در قالب توزیع بروشور، ارسال پیامک، نمایش و ساخت کلیپ های آموزشی از دیگر برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان در تابستان جاری خواهد بود.

وی از مشترکین خواست تا با مدیریت صحیح مصرف آب آشامیدنی خدمتگزاران خود را در شرکت آب و فاضلاب یاری کنند زیرا که بهترین روش کاهش اثرات تنش آبی، مصرف بهینه آب شرب توسط مشترکین است.

پنج شهر و ۱۲۵ روستا و منطقه عشایری این استان درگیر مشکل تنش آبی است.

این پنج شهر کهگیلویه و بویراحمد شامل یاسوج، مادوان، باشت، لیکک و دیشموک است.

میزان بارندگی سالانه در کهگیلویه و بویراحمد ۶۶۱ میلیمتر معادل سه برابر میانگین کشوری است.

میزان بارندگی سال زراعی جاری در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است.

حجم آب تجدیدپذیر کهگیلویه و بویراحمد هشت میلیارد و ۵۱۳ هزار مترمکعب معادل ۸.۵ درصد کل آب ایران است.

منبع:ایرنا

288631