منطقه ویژه اقتصادی سرو، پل گسترده صادرات از آذربایجان‌غربی است

نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پلی برای صادرات است، گفت: این منطقه فرصتی است که باید استفاده شود و دستگاه‌های مرتبط باید منطقه ویژه اقتصادی سرو و مزایای آن را برای جذب سرمایه‌گذار بیش از پیش معرفی کنند.
تصویر منطقه ویژه اقتصادی سرو، پل گسترده صادرات از آذربایجان‌غربی است

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، وحید جلال زاده اظهار داشت: منطقه ویژه سرو خبر خوب اقتصادی برای ارومیه است که اگر این فرصت با برنامه‌ریزی مناسب از سوی مسوولان و فعالان اقتصادی همراه باشد، عاملی برای توسعه خواهد بود.

وی اضافه کرد: افزایش تراز تجاری، اشتغالزایی، افزایش سرمایه‌گذاری و مدیریت موثر از اهداف راه‌اندازی مناطق ویژه اقتصادی در کشور است و این منطقه می‌تواند نقش پیشران را در ارومیه داشته باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید گفت‌وگوی جدی با طرف ترکیه‌ای انجام شود تا بتوان پیشرفت منطقه و رونق اقتصادی منطقه را رقم زده و مرز فعال شود.

جلال زاده با تاکید بر وضع مشوق‌هایی برای افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه، بیان کرد: باید برخی کالاها را به صورت تخصصی در مرز سرو متمرکز کنیم و در کنار آن، ایجاد برخی امتیازها در این پایانه می‌تواند رونق بخش باشد.

طی چند روز گذشته و براساس اعلام دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تصویب لایحه جدید مناطق ویژه اقتصادی که به مجمع تشخیص مصلحت نظلم ارجاع داده شده بود، با ایجاد ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی شامل مناطق ویژه اقتصادی لار و فسا در استان فارس، ابرکوه و میبد در استان یزد، زنجان در استان زنجان، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، سرو در استان آذربایجان غربی، خواف و قوچان در استان خراسان رضوی، خرم آباد در استان لرستان، تاکستان در استان قزوین، شاهین شهر در استان اصفهان و ساوجبلاغ در استان البرز موافقت شده است.

سرو، در مرز ایران با ترکیه قرار داشته و در ۵۵ کیلومتری ارومیه، مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

287439