عضو هیئت رئیسه مجلس در گفتگو با پرسون:

ایران از مواضع خود کوتاه نمی‌آید/ فرصت امتیازگیری مجدد را به غرب نمی‌دهیم

هدف غربی‌ها از برگشت ایران به برجام چیزی نیست جز این‌که می‌خواهند ابزاری برای چانه‌زنی مجدد و امتیازگیری مجدد در اختیار داشته باشند که ایران این امکان را به آن‌ها نخواهد داد.
تصویر ایران از مواضع خود کوتاه نمی‌آید/ فرصت امتیازگیری مجدد را به غرب نمی‌دهیم

روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص بدهی آژانس انرژی اتمی به ایران گفت: واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی ایران هر آنچه که برای اعتمادسازی لازم بود را انجام داد. هزینه این اعتمادسازی حدود 7-6 سال معطلی ملت ایران از استیفای حقوق‌شان بود که متأسفانه در نتیجه عدم اعتنای طرف مقابل به حقوق مردم ما اتفاق افتاد.

متفکر آزاد تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی، دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران با شدت و جدیت پای این مسئله خواهد ایستاد که اگر استیفای حقوق ملت مطرح است و اگر از طرف مقابل طلبی داریم که به معنای واقعی آن طلبکار هستیم، نیازی به مذاکره مجدد، امتیاز دادن مجدد و چانه‌زنی مجدد نیست.

کارشناسان غربی به خصوص کارشناسان حوزه استراتژیک اعتراف دارند و حتی این مسئله را رسانه‌ای می‌کنند که اصلا معنی ندارد که آمریکا از ایران می‌خواهد که به تعهداتش برگردد چرا که ایران از برجام خارج نشده بود که برگردد و ایران تعهدی را زیر پا نگذاشته است

وی با اشاره به این‌که اگر طرف‌های اروپایی و آمریکایی می‌خواهند این مسیر باز بماند باید بدون معطلی و با تمام توان بدهی خود را به ملت ایران بپردازند، اظهار داشت: آن‌ها باید تحریم‌ها را یکباره لغو کنند تا ما راستی‌آزمایی کنیم و اگر اطمینان حاصل شد ادامه مسیر را که بازگشت به تعهدات خودمان است، انجام می‌دهیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کارشناسان غربی به خصوص کارشناسان حوزه استراتژیک اعتراف دارند و حتی این مسئله را رسانه‌ای می‌کنند که اصلا معنی ندارد که آمریکا از ایران می‌خواهد که به تعهداتش برگردد چرا که ایران از برجام خارج نشده بود که برگردد و ایران تعهدی را زیر پا نگذاشته است.

وی همچنین تشریح کرد: براساس گزارش آژانس ایران همه تعهدات خود را تمام و کمال انجام داده است و هدف غربی‌ها از برگشت ایران به برجام چیزی نیست جز این‌که می‌خواهند ابزاری برای چانه‌زنی مجدد و امتیازگیری مجدد در اختیار داشته باشند که ایران این امکان را به آن‌ها نخواهد داد.

روح الله متفکر آزاد در پایان بیان کرد: ایران امتیازات و اعتمادسازی‌های لازم را انجام داده است و هر آنچه که لازم بود را در قول و عمل نشان داد. از این پس به سنت پیغمبر و عقلا عمل خواهیم کرد و به چیزی که برای ما منفعتی ندارد ادامه نخواهیم داد مگر این‌که طرف مقابل همه تعهدات خود را یکباره انجام دهد. این پیام اقتدار باید به صورت یکپارچه به خارج از کشور مخابره شود.

283823