بیگی نژاد در گفت‌و‌گو با پرسون؛

زیرساخت‌های تشکیل وزارت انرژی در کشور فراهم نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: زمانی تشکیل وزارت انرژی صحیح است که کارها برون‌سپاری و مجموعه‌های خصوصی ایجاد شده و وزارت انرژی صرفا بر امور نظارت داشته باشد.
تصویر زیرساخت‌های تشکیل وزارت انرژی در کشور فراهم نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، بحث تشکیل وزارت انرژی، آب و محیط زیست از جمله طرح‌های ابتدایی مورد بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

برای بررسی بیشتر این موضوع خبرنگار اقتصادی پرسون، گفت‌و‌گویی با هادی بیگی نژاد، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس داشته که به شرح ذیل است.

هادی بیگی نژاد بیان کرد: این بحث یک طرح اولیه است که توسط چند تن از نمایندگان مجلس در حال پیگیری است. یک کمیسیون مشترکی از کمیسیون‌های انرژی، برنامه و بودجه، اجتماعی و کشاورزی در خصوص ایجاد وزارت انرژی و وزارت آب و محیط زیست تشکیل شده است.

وی ادامه داد: تا زمانی که گزارش این کمیسیون مشترک به صحن مجلس ارائه نشود؛ موضوعی مشخص نیست. زیرا این طرح موافقین پیگیر برای اجرا و مخالفین جدی نیز دارد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان این که موافق تشکیل وزارت‌خانه انرژی نیست؛ گفت: زمانی تشکیل وزارت انرژی صحیح است که کارها برون‌سپاری و مجموعه‌های خصوصی ایجاد شده و وزارت انرژی صرفا بر امور نظارت داشته باشد.

بیگی نژاد تصریح کرد: وزارت نفت به انداره کافی گسترده است. اگر مسئولیت‌های وزارت نیرو نیز به آن اضافه شود؛ صرفا دامنه مشکلات وزارت نفت تشدید می‌شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس در پایان گفت: سایر کشورها که وزارت انرژی دارند؛ مانند ایران بسیاری از بخش‌های آن دولتی نیست و زیرساخت‌ها فراهم شده است.

283513