کمک ۲۴ میلیارد تومانی خیران به طرح اکرام ایتام

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان ازکمک 24 میلیارد تومانی حامیان و خیران زنجان طی سال گذشته در راستای حمایت از فرزندان معنوی ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد خبر داد.
تصویر کمک  ۲۴ میلیارد تومانی خیران به طرح اکرام ایتام

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، هدایت صفری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران یکی از دستاوردهای مهم کمیته امداد استان در سال گذشته را افزایش نصاب مشارکت خیران در برنامه های اجرایی این نهاد و اثربخشی آن در حوزه رسیدگی به خانواده های تحت حمایت عنوان کرد و افزود: با جریان سازی و گفتمان سازی در حوزه خیر و احسان و افزایش مشارکت خیران در قالب مراکز نیکوکاری، پویش ایران همدل و رزمایش بزرگ همدلی و کمک مومنانه برنامه های ابلاغی کمیته امداد استان زنجان در حوزه طرح اکرام ایتام ومحسنین در سال گذشته به طور کامل محقق شد.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود حامیان و خیران زنجانی به منظور حمایت از فرزندان معنوی ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان بیش از ۲۴ میلیارد تومان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین در برنامه های اجرایی این نهاد در سال گذشته مشارکت کرده و در سایۀ همین مشارکت و حضور بابصیرت خیران عزیز زنجانی میانگین سرانه ماهیانه دریافتی فرزندان عزیز ایتام تحت حمایت این نهاد در استان در پایان سال گذشته به بیش از ۹۶۰هزار تومان افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به برنامه ها این نهاد در استان در سال جدید، تصریح کرد: براساس محورهای ابلاغی در سال جدید که با نگاه تحقق اهداف نامگذاری سال تدوین و ابلاغ گردیده، اصلی ترین راهبرد اجرایی کمیته امداد استان فراهم کردن بسترهای لازم برای توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای خانواده های عزیز تحت حمایت است.
صفری ادامه داد: تمرکز بر ارائه خدمات ماندگار و هدفمند در حوزه توانمندسازی با تأکید بر تسهیل گری و سرعت بخشی در ارائه خدمات فرهنگی، اشتغال و مسکن به عنوان ارکان توانمندساز در کنار بهره گیری از ظرفیت های مردمی در این بخش باید در اولویت برنامه های کاری بخش های مختلف کمیته امداد استان در سال جدید قرار گیرد.

بیش از ۲۸ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر از خدمات کمیته امداد در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

منبع: ایرنا

280694