معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

تعداد 577 داوطلب شورای اسلامی روستا در آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی از ثبت نام  ۵۷۷ داوطلب شورا‌های اسلامی روستا در آذربایجان‌غربی خبر داد.
تصویر تعداد 577 داوطلب شورای اسلامی روستا در آذربایجان‌غربی ثبت نام کردند

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا از ساعت ۸ صبح دوشنبه 16 فروردین همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: در روز نخست تعداد ۵۷۷ نفر، متقاضی رقابت در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ شدند.

وی با اشاره به اینکه تعداد آمار ثبت نامی از داوطلبان نهایی نشده است عنوان کرد: به ترتیب در ارومیه ۱۶۶ نفر، مهاباد ۴۴-خوی ۲۳-نقده-۱۶-پلدشت ۱۵-پیرانشهر ۶۱-سردشت ۱۲-اشنویه ۲۷-شاهیندژ ۱۰-میاندواب ۱۳-تکاب ۱۸-بوکان ۴۲ –چالدران ۴۰-چایپاره ۳۷-ماکو ۲۱-شوط ۶ و سلماس ۲۵ داوطلب با مرجعه به بخشداری‌ها اقدام به ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه آمار تفکیکی داوطلبان تا ساعت ۶ عصر روز گذشته نیز ۵۵۰ نفر بود که ۵۳۵ تن مرد و ۱۵ نفر زن هستند افزود از این تعداد ۹۱ دردصد به صورت حضوری، ۸ درصد از طریق اپلیکیشن موبایل و یک درصد نیز از طریق دفاترپیش خوان ثبت نام کرده‌اند.

وی اذعان کرد: 66درصد از این داوطلبان دارای مدرک تحصیلی ابتدایی و مابقی نیز شامل 11درصدراهنمایی-نیم درصد متوسطه-11دردصد دیپلم-1/5 دردصد فوق دیپلم -4درصد لیسانس-1دردصد فوق لیسانس و 0/5 درصد نیز دارای تحصلات حوزوی هستند.

مصطفوی در پایان گفت 25 درصد از این داوطلبان دارای سابقه عضویت در شوراهای اسلامی هستند ومابقی برای نخستین بار داوطلبن عضویت در شوراهای اسلامی روستا هستند و ۲ هزار و ۱۹۲ روستا در سطح استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستابوده که تعداد یک هزار و ۸۳۵ روستا دارای بیش از ۲۰۰ خانوار می‌باشد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه شرایط و نحوه ثبت نام داوطلبان شورا‌های اسلامی روستا مانند شورا‌های اسلامی شهر است خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند از طریق نرم افزار موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور entekhabat.moi.ir)، نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی کامپیوتر (بارگزاری شده در پورتال وزارت کشور entekhabat.moi.ir)، دفاتر پیشخوان دولت و همچنین از طریق مراجعه حضوری به بخشداری‌ها ثبت نام کنند.

انتهای پیام/

280442