گزارشی از خبرنگار پرسون در استان ایلام:

افزایش آمارها، آژیر خطری برای هوشیاری همه می باشد

در این گزارش آمده است: در بهمن ماه تنها 3 روز از این ماه تعداد مبتلایان استان بالای 50 نفر رسید اما در اسفند ماه بیش از یک سوم از ماه یعنی 11 روز از آخرین ماه از سال 99، تعداد مبتلایان استانی بالای 50 نفر بود که این نوید روزهای خوبی را برای استان ایلام نمی دهد

تصویر افزایش آمارها، آژیر خطری برای هوشیاری همه می باشد

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، هر چه به ایام عید نزدیک شدیم روند رو به رشد بیماری بسیار مشهودتر از گذشته به چشم آمد و با یک بررسی آماری متوجه خواهیم شد که چرا وضع نامناسبی نسبت به قبل برای استان رخ داده است.

ایلام هفته گذشته از رنگ آبی به زرد تغییر کرد و این موضوع بیانگیر این است که وضعیت مبتلایان، تست های مثبت، افراد بستری و فوتی رو به افزایش و فزونی است و در این میان تعداد مبتلایان به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی هم افزایش یافت.

همچنین این در حالی است که به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این استان رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی نقاط استان تا ۳۰ درصد کاهش داشته و تعطیلات نوروزی نیز احتمالا به این وضعیت دامن خواهد زد.

دانشگاه علوم پزشکی ایلام در دو ماه اخیر در مجموع 2 هزار و 254 نفر مبتلا به ثبت رساند و این در حالی می باشد که سهم بهمن ماه یک هزار و 4 نفر و سهم ماه پایانی سال 99 یک هزار و 250 نفر می باشد.

در این راستا دکتر جمیل صادقی فر عنوان کرد: وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی اماکن سطح استان روند کاهشی داشته و تداوم این اوضاع روزهای خطرناکی را برای استان رقم خواهد زد.

همچنین در بهمن ماه تنها 3 روز از این ماه تعداد مبتلایان استان بالای 50 نفر رسید اما در اسفند ماه بیش از یک سوم از ماه یعنی 11 روز از آخرین ماه از سال 99، تعداد مبتلایان استانی بالای 50 نفر بود که این نوید روزهای خوبی را برای استان ایلام نمی دهد و اگر رعایت پروتکل ها بالا نرود احتمالا درگیر موج بعدی کرونا خواهیم شد.

همچنین در دوماه اخیر رکورد بیشترین مبتلا در یک روز هم در اسفند ماه به ثبت رسید، با 82 مبتلا در یک روز مانده به پایان سال یعنی 29 اسفندماه که این تعداد بیشترین تعداد مبتلا در دوماه اخیر می باشد.

تنها پیروزی آماری ماه بهمن در برابر اسفند ماه برای ما یک غم عظیم می باشد که آن هم تعداد فوت شدگان مبتلا به بیماری کرونا است. متاسفانه در بهمن ماه 7 مورد فوتی در استان به ثبت رسید در حالی که در ماه اسفنداین آمار کاهش داشت و 5 مورد فوت شده بر اثر ویروس منحوس کرونا در استان به ثبت رسید.

همچنین در ماه اسفند تعداد کودکان مبتلا به ویروس کووید نیز یک جهش افزایشی داشت. در همین رابطه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه ابتلا به کرونا در تمامی رده های سنی در سه هفته اول اسفند و سه هفته آخر بهمن افزایش یافته است، گفت: ۲۱ کودک زیر ۱۰ سال ایلامی در اسفند ماه جاری به کرونا مبتلا شدند که این تعداد در بهمن ماه ۱۴ نفر بوده است.

روز گذشته نیز دانشگاه علوم پزشکی ایلام خبر داد که 23 مورد جدید کرونای انگلیسی در استان به ثبت رسیده و این نیز یک زنگ خطر جدی برای استان می باشد. به گفته مسئولان وزارت بهداشت کشوری و ستاد کرونای استان ویروس کرونای جهش یافته از موسوم به کرونای انگلیسی بسیار خطرناک تر از ویروس قبلی می باشد.

با توجه به گزارش آماری داده شده و استناد به آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام و نقل قول هایی از مسئولان این دانشگاه، باید شیوع کرونا را جدی بگیریم و اگر ساده انگاری در این قضیه صورت بگیرد یقینا گریبان همه ی ما را خواهد گرفت. در این راستا همه باید به وظایف خود عمل کنیم، رسانه ها باید مردم را تشویق به رعایت پروتکل های بهداشتی کنند، مردم باید رعایت پروتکل ها را جدی بگیرند و مسئولان نیز باید بر اجرای صحیح شیوه نامه های بهداشتی به طور دقیق نظارت داشته باشند.

نوروزی_استان ایلام

278399