اکران مستند «نوروز» در شهرستان سقز

فیلم مستند «نوروز» به نویسندگی و کارگردانی ادریس دلارامی؛ از فیلمسازان کردستانی بعد از پایان فیلمبرداری در شهرستان سقز اکران خواهد شد.

تصویر اکران مستند «نوروز» در شهرستان سقز

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، ادریس دلارامی فیلمساز جوان و خوش ذوق سقزی در آخرین کار خود، چند روز قبل با آغاز فیلمبرداری مستند نوروز، یک بار دیگر هنرنمایی های خود را به تصویر کشاند، او هر بار ژانر اجتماعی و مراسمات سنتی، فرهنگی و زندگی مردمان کُرد را موضوع اصلی فیلم های خود می کند.

دلارامی با ساخت مستند نوروز، حس و حال و چگونگی رسیدن نوروز را در لنز دوربین ها جستجو می کند و همیشه مناطق بکر کردستان را جزو لوکیشن های اصلی فیلمش قرار داده است.

شاید از نگاه مخاطب و بیننده، ساخت فیلم مستند چندان سخت نباشد ولی گاهی برای ساخت یک فیلم کوتاه بیش از ۱۰۰ نفر تلاش می کنند تا علاقمندان آنچه را که دوست دارند، ببینند.

روستاهای زیبای کامیاران و مردمان خون گرم این منطقه میزبان کارگردان سقزی شدند تا با همکاری هم بتوانند مستندی زیبا و حرفه ای بسازند که نوروز را به تمام معنا به مخاطبان منعکس کنند، کاری که دلارامی خوب از عهده آن برآمده و علاقمندان قطعا از دیدن این مستند زیبا استقبال خواهند کرد.

به گفته ادریس دلارامی این مستند روایتی از نوروز و گذر از فصل های سال تا رسیدن به بهار است که چند روز قبل از فیلمبرداری این فیلم را در ۲ روستای آلک و سرابکام کامیاران آغاز کردیم و هم اکنون تولید فیلم در مراحل پایانی است و همزمان با نوروز، اکران می شود.

برای تهیه این فیلم مستند ۳۶ ساعت فیلمبرداری شده است، از این ۳۶ ساعت فیلمبرداری ۲۰ دقیقه بعنوان مستند نوروز تهیه و بزودی اکران می شود.

از دیگر عوامل تهیه فیلم نوروز می توان به: تصویر بردار: امید اسراری، مونتاژ: آرین اسراری، بازیگران: یونا دلارامی و عسل غیاثی، موسیقی متن: فرزاد اسدی، خواننده: محمد پرویزی، نوازندگان: ویولن و ویولن آلتو: ارسلان کامکار، میثم مروستی، علی جعفری پویان، دیوان: زانیار پندار، سازهای کوبەای: میلاد قریشی، گیتار بیس: امید فرهود نیا، سرنا و نرمەنای: محراب قیطاسی، سازهای الکترونیک و آهنگساز و تنظیم کننده: کامبیز اسدی، شاعر: جبار شافعی زاده، ضبط: استودیو صبا طراح لباس: ژاله فولادی، سهیلا دلارامی اشاره کرد.

فاطمه عباسعلی ـ استان کردستان

278251