معاون وزیر کشور:

باید ساخت و سازها اصولی شوند

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اگر ساخت و ساز ها بر مبنای اصول باشد، قطعا از خسارات جانی و مالی نیز کاسته می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، اسماعیل نجار؛ رییس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ایلام ضمن تسلیت ایام شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، ابراز داشت: مجموعا 370 میلیارد ریال در ماجرای سیل سال 98 و زلزله کرمانشاه در سال 96 هزینه شده است.

وی ضمن بیان اینکه 6 درصد از اعتبارات سازمان مدیریت بحران کشور به پیشگیری و مقابله با بحران ها اختصصاص یافته است، بیان کرد: مهم ترین هدف سازمان مدیریت بحران کشور مدیریت وضعیت پس از بروز حادثه برگرداندن شرایط زندگی مردم به وضعیت عادی می باشد.

نجار با اشاره به آیین نامه 2800 که در سال 68 و پس از زلزله رودبار ابلاغ شد، بیان داشت: این آیین نامه تا کنون 4 مرتبه ویرایش شده است که آخرین ویرایش آن مربوط به بعد از زلزله سال 96 کرمانشاه می باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: این آیین نامه با هدف کم کردن خسارت مالی و جانی طراحی و ابلاغ شد و قطعا اجرای کامل این آیین نامه از خسارات زیادی جلوگیری می کند.

معاون وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید ساخت سازها بر طبق اصول مهندسی ساخته شود، اظهار کرد: اگر ساخت و ساز ها بر مبنای اصول باشد، قطعا از خسارات جانی و مالی نیز کاسته می شود.

نوروزی_استان ایلام

246838