مدیرکل هواشناسی در گفت وگو با پرسون:

آغاز وزش شدید باد در کردستان/ صعود به ارتفاعات ممنوع است

مدیرکل هواشناسی کردستان گفت: وزش باد شدید در سطح استان کردستان از بعدازظهر امروز سه شنبه تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت لذا از شهروندان درخواست داریم که تا اطلاع ثانوی از هرگونه حضور در طبیعت و یا صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

کردستان ـ رحیم صدیقی؛ مدیرکل هواشناسی کردستان در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون اظهار داشت: براساس بررسی نقشه های هواشناسی از امروز سه شنبه شاهد آغاز وزش بادهای شدید در سطح مناطق غربی کشور به ویژه استان کردستان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان ادامه داد: سرعت شدت وزش این بادها در کردستان عصر امروز و عصر پنجشنبه بسیار بالا خواهد بود و در محدوده هشدار قرار می گیرد.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پدیده دیگری که در این مدت در سطح استان کردستان از امروز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، بارش پراکنده باران و رگبارهای بهاری خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان اظهار داشت: از سوی دیگر از اواخر هفته جاری یک سامانه بارشی از مرزهای غربی وارد کردستان می شود که ضمن کاهش دمای هوا باعث بارش باران و در ارتفاعات و گردنه های سردسیر بارش برف و کولاک می شود.

صدیقی با اشاره به اینکه وزش شدید باد باعث ایجاد اختلال در بسیاری از عبور و مرورها خواهد شد، بیان کرد: از هم استانی ها درخواست داریم که تا فروکش کردن وزش باد از هرگونه صعود به ارتفاعات، قرار گرفتن در کنار سازه های غیرمستحکم و نیمه ساز و... به شدت پرهیز کنند.

آیین مهر ـ استان کردستان

246756