معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با پرسون:

کردستان به تجهیزات تشخیص تست کرونای انگلیسی مجهز شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کمتر از 24 ساعت می توانیم جواب تست کرونای انگلیسی را در داخل خود استان کردستان دریافت کنیم که این امر می تواند کمک بسیاری در کاهش موارد آلودگی به این  نوع کرونای جهش یافته داشته باشد.

کردستان ـ دکتر ابراهیم قادری؛ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون عنوان کرد: یکی از دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی کردستان تهجیز این دانشگاه به امکانات تشخیص تست کرونای انگلیسی بود.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: خوشبختانه با حمایت های وزارت بهداشت و درمان این امکان در کردستان مهیا شده است و می توانیم که جواب تست های مشکوک به کرونای انگلیسی را در خود استان دریافت کنیم.

دکتر قادری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: این تجهیزات توسط سازمان بهداشت جهانی و با حمایت و تلاش های وزارت بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی کردستان مستقر شده اند.

این مقام درمانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در این آزمایشگاه کرونای جهش یافته در نمونه 3 بیمار مبتلا به کووید 19 مورد شناسایی قرار گرفت که همه آن موارد از نوع B.1.1.7 و از سوی انستیتو پاستور ایران مورد تایید است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: خوشبختانه تا پیش از تجهیز این استان به دستگاه؛ تشخیص بیماری کرونای انگلیسی، جواب تست های گرفته شده در زمینه کرونای انگلیسی به تهران ارسال می گردید و جواب آن بعد از یک هفته به دست ما می رسید، ولی اکنون کمتر از 24 ساعت می توانیم جواب تست کرونای انگلیسی را در داخل خود استان دریافت کنیم که این امر می تواند کمک بسیاری در کاهش موارد آلودگی به این نوع کرونای جهش یافته داشته باشد.

دکتر قادری با تاکید بر اینکه قدرت سرایت و نیز کشندگی ویروس کرونای انگلیسی بسیار قوی تر از کرونای قبلی است، خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می کنیم که پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند و از مهمانی، حضور در مراسم ها و... به شدت خودداری نمایند.

شفیعی ـ استان کردستان

246493