شناسایی اولین مورد از کرونای انگلیسی در سقز/ چرایی اطلاع رسانی کُند مسئولان متولی

بعد از گمانه زنی و اخبار ضدونقیض درباره کرونای انگلیسی، امروز وجود اولین مورد از این ویروس در شهرستان سقز مورد تایید قرار گرفت.

تصویر شناسایی اولین مورد از کرونای انگلیسی در سقز/ چرایی اطلاع رسانی کُند مسئولان متولی

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، تقریبا هفته گذشته بود که برخی از رسانه ها به ویژه پرسون از ابتلای سه شهروند سقزی به بیماری کرونای انگلیسی گزارشی را منتشر کرد که این گزارش به مذاق برخی از مدیران خوش نیامد و این خبر را سیاه نمایی عنوان کردند تا جایی که برخی قلم نگارنده گزارش را کاری هدفمند و با نیت قبلی عنوان نمودند.

اما بعد از گذشت نزدیک به یک هفته از این گزارش، نهایتا مسئولان امر و متولیان بهداشت و درمان به حقانیت گزارش پرسون درباره وجود بیماری کرونای انگلیسی رسیدند و امروز در گفتگو با رسانه ها از شناسایی یک مورد مبتلا به این نوع کرونا در شهرستان سقز خبر دادند.

با وجود اینکه جامعه به معنای جدی و واقعی در معرض یک ویروس جهش یافته خطرناک قرار دارد، وضعیت منفعل و تساهل گونه مسئولان امر می تواند فاجعه ای انسانی را رقم بزند.

با بستن چشمان خود در مقابل مشکلات نمی توان آنها را انکار کرد. زمانی که بیماری در شهرستانی به مانند سقز مشاهده شده است چه بهتر که سریعتر و دقیق تر به مردم اطلاع رسانی شود زیرا مسئولان امر خوب می دانند که سقز شهری کوچک است و ارتباطات خانوادگی در آن زیاد و همین عدم اطلاع رسانی شفاف و البته کُند می تواند شیوع کرونای انگلیسی را از این شهر آغاز کند.

دکتر ابراهیم قادری؛ معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این باره به خبرنگار سایت خبری پرسون گفت: هفته گذشته سه نمونه از تست کرونای انگلیسی از شهروندان سقزی را برای اطمینان کامل به تهران فرستادیم که یکی از نمونه ها مثبت بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: دو نمونه دیگر نیز در دست بررسی هستند و بعد از پایان آزمایشات نتیجه به اطلاع عموم هم استانی ها خواهد رسید.

وی از نمونه گیری از آشنایان و نزدیکان این افراد مشکوک به کرونای انگلیسی خبر داد و افزود: در حال حاضر تعدادی از بیماران مشکوک به کرونای انگلیسی در سطح استان کردستان شناسایی شده اند.

اما مشکل اصلی کردستان در نبود امکانات مورد نیاز برای تشخیص سریع کرونای انگلیسی است به نحوی که نمونه آزمایش ها و تست های گرفته شده برای دریافت جواب قطعی باید به تهران فرستاده شود و بی گمان در این پروسه بیماری روند سرایت خود را سریع و سریع تر می کند.

دکتر قادری از تلاش برای فراهم کردن امکانات تشخیص تست های کرونای انگلیسی در کردستان خبر می دهد حالا با توجه به عملکرد خونسرد مسئولان امر زمان رسیدن این امکانات در هاله ای از ابهام است.

با وجود اینکه کماکان کرونا در جامعه در حال جولان زدن است، مسئولان امر به ویژه رسانه ملی و دیگر رسانه ها به نظر می رسد که از تکرار کرونا و اخبار آن خسته شده اند و به یک روزمرگی دچار گشته اند و این روزها کمتر به کرونا اشاره می شود و همین امر باعث کاهش محسوس رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کردستان به ویژه شهر سنندج شده است.

اما به نظر می رسد که بازگشایی بسیاری از مراکز ورزشی، تالارهای عروسی، رستوران ها و... در کشور به ویژه در کردستان و شهر سنندج خود به خود زمینه بروز یک دوره سخت کرونایی دیگر را به مردم تحمیل کند و بی شک خسارت های کرونای انگلیسی در بعد جانی و مالی بسیار بیشتر از کرونای معمولی خواهد بود.

آیین مهر ـ استان کردستان

245342