اختصاص ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه مناطق روستایی آذربایجان غربی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به همراهی خیرین با دولت در مناطق روستایی در جهت تحکیم شرایط زندگی و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها گفت: در دولت های یازدهم و داوزدهم بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و عمران مناطق روستایی به دهیاری‌های استان اختصاص یافته است.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی رضائیه در آیین تجلیل از خیرین حوزه توسعه روستایی کشور و استان که به صورت ویدئو کنفرانس با معاون اول رییس جمهور برگزار شد، با قدردانی از حضور و مشارکت خیرین در توسعه مناطق روستایی در حوزه های مختلف، اظهار داشت: تلاش‌های خیرین در کنار دولت در مناطق روستایی موجب تحکیم زندگی در روستاها خواهد شد.

وی با اشاره به آغار فعالیت مجمع خیرین توسعه روستایی از سال ۹۸ اظهار داشت: فعالیت خیرین توسعه روستایی در محورهای توسعه اماکن آموزشی و ورزشی، بهداشتی، عمران و راه سازی، کشاورزی و آبخیزداری، محیط زیست و عشایر، توسعه اماکن مذهبی و مساجد، اشتغال و سرمایه گذاری نمود پیدا کرده داست.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات روستائیان و مهاجرت برخی از آنان به شهرها و ایجاد پدیده حاشیه نشینی، یادآور شد: بدون شک فعالیت‌های توسعه‌ای دولت در مناطق روستایی و مشارکت و همراهی خیرین و افراد نیکوکار در توسعه مناطق روستایی موجب ایجاد شرایط لازم برای تحکیم زندگی روستاها و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ۳۳ درصد از جمعیت آذربایجان‌غربی در مناطق روستایی ساکن هستند و این مسئله اهمیت فعالیت دولت برای توسعه مناطق روستایی را بیشتر کرده است.

رحمانی با اشاره به گوشه‌ای از فعالیت‌های دولت در توسعه مناطق روستایی در عنوان کرد: در دولت های یازدهم و داوزدهم بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و عمران مناطق روستایی به دهیاری‌های استان اختصاص یافته است.

وی مقاوم سازی ۳۴ هزار واحد روستایی ، اجرای ۳۰۵ طرح هادی ، احداث ۹۰ خانه بهداشت روستایی و ۲۷ مرکز جامعه سلامت در مناطق شهری و روستایی، گاز رسانی به ۹۲۴ روستای استان و اتمام برق رسانی به تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار روستایی را از جمله اقدامات دولت در توسعه مناطق روستای در آذربایجان‌غربی عنوان کرد.

انتهای پیام/

233209