تخلیه و بارگیری۴۰ میلیون تن کالا در بندرهای بوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اعلام کرد: ۴۰ میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در ۱۰ ماه امسال، در بنادر این استان تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان دی، ۴۰ میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر استان تخلیه و بارگیری شده است که از این میزان بیش از ۹ میلیون و ۴۴۹ هزار تن مربوط به بخش غیرنفتی و ۳۰ میلیون و ۲۸۲ هزار تن متعلق به بخش نفتی است.

وی افزود: در همین مدت ۱۹۳ هزار و ۸۰۸ تی‌ای یو (TEU واحد شمارش کانتینر) کانتینر در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: در بازه زمانی ۱۰ ماهه سال ۹۹، پنج هزار و ۹۰۱ فروند شناور وارد بندرهای استان شده است که از این تعداد، هزار و ۶۷۷ فروند مربوط به شناور‌های بالای هزارتن و تعداد چهار هزار و ۲۲۴ شناور‌ زیر هزار تن بوده است.

ارجمندزاده، تعداد شناور‌های خروجی از بنادر استان را در این مدت، پنج هزار و ۹۶۸ فروند اعلام کرد که از این میزان هزار و ۶۸۱ فروند مربوط به شناور‌های بالای هزارتن و تعداد چهار هزار و ۲۸۷ فروند شناور‌های زیر هزار تن بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرهمچنین بیان کرد: در ۱۰ ماه سال، ۲۱۵ هزار و ۴۱۸ مسافر در بندرهای استان جابه‌جا شده‌اند یعنی ۱۰۷ هزار و ۵۶۵ مسافر وارد بندرها شده و ۱۰۷ هزار و ۸۵۳ مسافر هم از بندرها خارج شده‌اند.

233024