مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی:

سازمان‌های مردم نهاد صاحب پایگاه خبری می‌شوند

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: سازمان‌های مردم نهاد استان برای ارایه عملکرد و گزارش فعالیت‌های خود صاحب پایگاه خبری مستقل خواهند شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، سیدهادی طباطبایی اظهار داشت: برای اولین بار در سطح کشور ایده پایگاه خبری تشکل‌های مردم ویژه سازمان‌های مردمی در آذربایجان‌غربی طراحی شده و مجوز لازم برای راه‌ندازی آن اخذ شده و در آینده نزدیک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پوشش فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد برای شفافیت، ارایه عملکرد و همچنین جلب اعتماد عموم یک نیاز ضروری است که با راه اندازی این پایگاه خبری مرتفع می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از فعالیت‌های انسان دوستانه و درخشان تشکل‌های مردم نهاد به علت نبود یک رسانه واحد از چشم شهروندان دور مانده براین اساس برای ارایه گزارش این عملکردها راه اندازی یک پایگاه خبری نیاز است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نقش سازمان‌های مردمی در بسیاری از پدیده‌های اجتماعی غیرقابل انکار است، تصریح کرد: امروزه مشارکت مردم و نهادهای مردمی برای تداوم رشد و توسعه همه جانبه در اکثر کشورهای پیشرفته کاری ارزشمند به شمار می‌رود و حضور داوطلبانه افراد همواره کمک حال دولت بوده و موجب توسعه و پیشرفت در جامعه می‌شود.

طباطبایی تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد برای کسب سود و منفعت فعالیت نمی کنند، بلکه اهدافی غیرانتفاعی مانند کمک به فقرا، آموزش، توجه به محیط زیست و بهداشت و ایجاد ائتلاف میان گروههای کوچک مردم دارند.

بش از ۶۰۰ سازمان مردم‌ نهاد در آذربایجان‌غربی ثبت شده که از این تعداد ۴۲ سمن فعال در شهرستان مهاباد فعال هستند.

انتهای پیام/

232300