رئیس شعبه محاکم حقوقی شیراز:

کار جهادگران حوزوی نوعی تبیین است


رئیس شعبه محاکم حقوقی شیراز گفت: وظائف جهادگران  در حوزه های علیمه نوعی ‌تبیین، تعامل و همکاری با دیگر نهادها و ارگان‌ها است.
تصویر کار جهادگران حوزوی نوعی تبیین است

به گزارش سایت خبری پرسون حجت‌الاسلام محمدمهدی زینلی رئیس شعبه محاکم حقوققی شیراز در گفت‌وگو با پرسون از فارس خاطر‌نشان کرد: جهاد گران حوزه وظایف زیادی بر عهده‌دارند و نیز در حوادث گوناگون چون جنگ، زلزله، سیل و دیگر بلاها در کنار دیگر ارگان ها به تعهدات خود به نحو احسنت عمل می کنند.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی و جنگ نرم نیز جهاد تبیین انجام می‌دهند که فقط بحث دینی و تربیتی را شامل نمی‌شود بلکه اقتصادی و سیاسی را مورد توجه قرار داده و با تبیین و روشنگری اجازه ندهند دشمنان قسم‌خورده انقلاب به اهداف شوم خود برسند.
حجت‌الاسلام زینلی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اظهار کرد: با توجه به این موضوع که کشور درگیر جنگ ترکیبی شده اعم از جنگ اقتصادی جنگ نرم و جنگ سایبری است، موضوع جهاد تبیین مشخص می‌کند که هر فردی وظیفه‌ای دارد.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا جهاد تبیین یک فریضه قطعی وفوری است عنوان کرد: در جنگ نرم وظیفه فرد جهاد تبیین است، در زمان جنگ ایران و عراق جنگ در جبهه بود ولی اکنون جنگ نرم در کل کشور و در کل اذهان مردم قرار دارد.

استاد حوزه افزود: وظیفه هر فرد با توجه به گستردگی این جنگ جهاد تبیین است و با توجه به اینکه دشمن در حال دگرگون کردن عقاید مردم درباره آرمان‌های انقلاب اسلامی است آرمان‌های انقلاب را تبیین کند و به شبهه‌ها پاسخ دهد، چراکه به فرموده رهبر انقلاب این ‌یک نوع جهاد است که وقتی ولی امر مسلمین فرمان جهاد صادر می‌کنند وظیفه و تکلیف برای همه ایجاد می‌شود.
این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: با توجه به اذعان شکست دشمن در تحریم اقتصادی گسترده علیه ایران که در یک دهه اخیر تبدیل به یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی شده بود و ناتوانی دشمن دربرتری نظامی علیه نیروهای مسلح کشور است.

وی تصریح کرد: دشمن در مرحله دیگر تمرکز خود را بر قوه شناخت و تفکر و بینش مردم و وارونه جلوه دادن دستاوردهای حرکت جمهوری اسلامی ایران قرار داده است تا با در اختیار گرفتن و منحرف کردن اذهان مردم، از طرفی باعث کمرنگ شدن آرمان‌ها یا جایگزین شدن آن‌ها با مسائل فرعی شوند و از طرفی ایجاد دلسردی کنند
زینلی در مورد رسالت حوزه علمیه در خصوص جهاد تبیین بیان داشت: با توجه به اینکه حوزه علمیه وظیفه تربیت دانش‌آموختگانی را دارد که علوم دینی را آموخته و تشریح و آرمان‌های انقلاب را نیز تبیین می کنند.

استاد حوزه اضافه کرد: از دیرباز حوزه علمیه به جهاد تبیین مشغول بوده و اکنون وظیفه آنان دوچندان است که با توجه به جنگ نرم وظیفه‌دارند علاوه بر پاسخ به شبهات به تبیین آن‌ها در جامعه به‌طور گسترده بپردازند و فتنه‌های دشمن در جنگ نرم را خنثی کنند.
وی افزود: اگر طلبه‌ای فقط به بحث دینی بپردازد و از بحث روز جامعه و شبهات و سیاست غافل شود از جهاد تبیین دور شده است، و طلبه وظیفه دارد این امور را به‌صورت گسترده تبیین و تشریح کند.

رئیس شعبه محاکم حقوقی شیراز اظهار داشت: در فضای مجازی و جنگ نرم نیز جهاد تبیین انجام می‌دهند که فقط بحث دینی و تربیتی را شامل نمی‌شود بلکه اقتصادی و سیاسی را شامل می‌شود و با تبیین و روشنگری اجازه ندهند دشمنان قسم‌ خورده انقلاب به اهداف شوم خود برسند.

388585