معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان:

صف های خرید روغن بلای جان مردم لرستان

معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا لرستان گفت: در روزهای اخیر شاهد صف بندی مردم بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای دریافت روغن را شاهد بودیم که همچنان ادامه دارد.صف های خرید روغن بلای جان مردم است. نباید روزهای قرمز را فراموش کنیم.

مریم کوشکی معاون بهداشت و دبیر ستاد مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت وگو با خبرنگار ​سایت خبری پرسون، گفت: کرونا را بخوبی در لرستان کنترل کردیم و محدودیت ها با اصول و سخت گیرانه اجرا شد. آمار فوتی های روزانه کاهش چشم گیری داشت و بخش های ویژه بیمارستان ها این روز ها خلوت تر شده است. البته اگر صف های طولانی خرید روغن و پمپ های بنزین این آرامش را برهم نزنند و آمار ابتلا و مرگ را افزایش ندهند.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر شاهد صف بندی مردم بدون رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای دریافت روغن و یا اطلاع از اوضاع بورس را شاهد بودیم که همچنان ادامه دارد. این صف بندی را در پمپ های بنزین نیز شاهد هستیم. صف های خرید روغن بلای جان مردم است. نباید روزهای قرمز را فراموش کنیم.

کوشکی افزود: از سازمان صنعت و معدن تقاضا داریم با دلالان بازار روغن مبارزه کند تا مردم برای خرید روغن در صف های طولانی به کرونا مبتلا نشوند. چرا نظارتی در بازار معشیتی وجود ندارد؟ گویا کرونا قابل کنترل تر از گرانی و دلالی در بازار تهیه معشیت مردم است.

وی بابیان اینکه جواب ۱۷۶ هزار و ۶۹۶ نمونه کرونایی تاکنون داده ‌شده است، افزود: تعداد مبتلایان مثبت به کووید ۱۹ در لرستان ۶۲ هزار و ۹۹۱ مورد است که بر اساس این گزارش طی ۲۴ ساعت گذشته تست تعداد ۹۰ نفر مثبت اعلام‌شده است. این در حالی است که آمار روز گذشته ۱۲۰ نفر بود. همچنین تعداد کل پاسخ‌های منفی ۱۱۳ هزار و ۷۰۵ مورد است.

مسئول ستاد مبارزه با بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: متأسفانه تاکنون یک هزار و ۳۱۲ به بیماری کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست‌ داده‌اند.

مهدی بیرانوند روژمان- استان لرستان

229409

مطالب مرتبط