گزارش پرسون از بلاتکلیفی دستفروشان سنندج؛

سرمای زمستان و سردرگمی دستفروشان سنندجی/ امتناع شهردار سنندج از پاسخگویی به رسانه ها

علیرغم تماس های مکرر خبرنگار پرسون با صیدی؛ شهردار سنندج برای پاسخگویی به وضعیت دستفروشان و نیز دفاع از مجموعه شهرداری در مقابل این صنف، ولی وی هرگز حاضر نشد که مستقیم با رسانه ها روبرو شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بی شک هیچ کسی دوست ندارد که دستفروش به دنیا بیاید یا دستفروش بماند و این شغل نتیجه بی مدیریتی، اوضاع وخیم اقتصادی و... یک جامعه می باشد.

این حجم از دستفروشان در سنندج نسبت به دیگر نقاط کشور بسیار بالاست و خیابان های این شهر مملو از دست فروشانی است که برای کسب روزی حلال، سرمای زمستان و گرمای تابستان را تحمل می کنند.

ولی باید اذعان کرد که هرگز یک دستفروش نمی تواند درآمدی در حد یک زندگی معلولی داشته باشد از سوی دیگر دستفروشان جامعه در زیر بار روانی، مالی شغل شان به تدریج کمر خم می کنند.

چند صباحی بود که شهرداری سنندج به دنبال ساماندهی دستفروشان در این شهر بود و طرح هایی به دستفروشان ارائه کرد که این طرح ها که حالتی عقیم داشتند هرگز نتوانست جامه عمل به خود بپوشد و بسیاری از دستفروشان دوباره به همان وضعیت نامناسبت خود برگشتند.

برخی از دستفروشان که قرار بود در «یپاده راه» فردوسی بساط دستفروشی خود را پهن کنند با شرایط عجیب و غریب شهرداری سنندج روبرو شدند شرایطی که به گونه ای می توان آن را به یک «تحمیل» معنا کرد.

بنا بر دستورالعمل شهرداری دستفروشان در پیاده راه فرودسی شهر سنندج ملزم بودند که هم ماهانه مبلغی را به عنوان کرایه محل یا همان کرایه موزاییک را به شهرداری بپردازند و هم اینکه ساعاتی که شهردار برای فعالیت آنان در نظر گرفته بود در بحث بازار و در فصل زمستان یک کار بدون کارشناسی بود.

از سوی دیگر شهرداری سنندج بنا به قول خود پیامک هایی برای دستفروشان این محل برای حضور در طرح های عمرانی ارسال کرد که هیچ پاسخی از دستفروشان دریافت نکرد.

برخی از دستفروشان در گفتگو با پرسون این پیامک ها را تنها یک بازی از سوی شهرداری عنوان می کردند که هدف آن وقت کشی و بهانه تراشی برای صنف دستفروشان بود.

از سوی دیگر علیرغم تماس های مکرر خبرنگار سایت خبری پرسون با صیدی؛ شهردار سنندج برای پاسخگویی به وضعیت دستفروشان و نیز دفاع از مجموعه شهرداری در مقابل این صنف، ولی وی هرگز حاضر نشد که مستقیم با رسانه ها روبرو شود.

عدم پاسخگویی یک مدیر به رسانه ها چه معنایی می تواند داشته باشد؟!

حتی ارسال پیامک به شهردار سنندج و درخواست جواب دهی ایشان به سئوالات خبرنگار پرسون کماکان بی نتیجه مانده است و حال باید پرسید مدیری که اینچنین رسانه گریز است، آیا می تواند در بحث مدیریت شهری کارنامه موفقی از خود داشته باشد یا خیر؟

آیین مهر ـ استان کردستان

229316