مدیرکل دامپزشکی کردستان خبر داد:

تعطیلی کشتارگاه سنتی دام شهرستان بیجار/ عدم رعایت بهداشت؛ علت اصلی تعطیلی

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: با دستور مقام قضایی کشتارگاه سنتی دام بیجار به دلیل مشکلات بهداشتی و دامپزشکی پلمب شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، مجتبی ورمقانی؛ مدیرکل دامپزشکی کردستان امروز با تایید این خبر در جمع رسانه ها عنوان کرد: با وجود جلسات متعددی که برای رفع مشکلات کشتارگاه بیجار برگزار و شهرداران این شهر در دوره‌های متعدد وعده‌هایی برای رفع مشکل دادند ولی برای رفع مشکلات بهداشتی ولی اقدام عملی در این زمینه انجام نشد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با بیان اینکه این کشتارگاه بصورت سنتی فعالیت داشت، افزود: کشتار دام در این کشتارگاه روی زمین ولی با نظارت دامپزشکی انجام می شد و مشکلاتی را با خود داشت.

وی یکی از الزامات بازگشایی مجدد این کشتارگاه را راه اندازی سالن پیش سردکن اعلام کرد و افزود: در این سالن، لاشه دام بعد از کشتار به مدت 24 ساعت نگهداری می‌شود تا زمینه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از بین برود.

مدیرکل دامپزشکی کردستان افزود: در چند سال گذشته از سوی سرمایه گذار برای رفع این مشکل وعده داده می شد که سرانجام امروز با شکایت دامپزشکی، دادستانی بیجار دستور پلمب آن را صادر کرد.


بیشتر بخوانید؛

افتتاح اولین کشتارگاه صنعتی دام خراسان جنوبی تا اوایل سال آینده

راهی شدن زودهنگام مرغ ها به کشتارگاه دستاورد گرانی نهاده


ورمقانی به کشتارگاه‌های فعال در استان اشاره کرد و افزود: یک کشتارگاه صنعتی در سنندج و سه واحد نیمه صنعتی در سقز و دیواندره، بانه فعالیت دارد و واحدهای کشتارگاهی مریوان و سروآباد نیز به شکل سنتی اداره می‌شود و مشکلات بهداشتی دارد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان از شهرداری بیجار خواست تا به عنوان متولی اداره کشتارگاه، نسبت به حل سریع مشکلات به ویژه راه اندازی سالن پیش سردکن اقدام کند تا به تدریج دیگر مشکلات نیز حل شود.

عباسعلی ـ استان کردستان

228482