‍ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:

رونق اقتصادی استان با استفاده از منابع عظیم آبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: با برنامه ریزی اصولی و فعالیت دلسوزانه مدیران می توانیم بهترین بهره را از پر آبی لرستان در پیشبرد اهداف اقتصادی و زیست محیطی داشته باشیم. 

داریوش حسن‌نژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: آب یک منبع تولید اقتصادی می تواند باشد. با برنامه ریزی اصولی و فعالیت دلسوزانه مدیران می توانیم بهترین بهره را از پر آبی لرستان در پیشبرد اهداف اقتصادی و زیست محیطی داشته باشیم.

وی ادامه داد: لرستان با داشتن منابع عظیم زیرزمینی آبی می تواند استان های همجوار را که دچار خشکسالی هستند را تامین کند. البته نباید در این موضوع غیر اصولی و کارشناسی عمل کنیم چرا که ممکن است لرستان نیز دچار خشکسالی شود.

حسن نژاد افزود: عملیات هیدرومکانیکال، الکترومکانیکال و ابزار دقیق بدنه سد کمندان در حال انجام است و با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبار مصوب این پروژه امسال از ۴۰ میلیارد تومان به مبلغ ۹۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی در ادامه گفت : همچنین مقرر شده است از محل اعتبارات جهش تولید نیز مبلغ ۸۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یابد که در صورت تحقق اعتبارات فوق، سد کمندان در سال آینده آبگیری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به نقش سد‌ها در اشتغال‌زایی اظهار داشت: تکمیل سد‌ها علاوه بر تامین آب شرب و کشاورزی، تاثیر بسزایی در رونق اقتصادی منطقه خواهد داشت.


حسن نژاد یاد آور شد: سد مخزنی کمندان با هدف تامین آب شرب شهر‌های ازنا و الیگودرز و آبیاری پنج هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی کشاورز منطقه در دست انجام است.

وی افزود: اکنون ۱۵ سد در استان لرستان با اهداف مختلف برقابی و تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، کنترل و مهار سیلاب و گردشگری در دست ساخت است.

لرستان به لحاظ شرایط زمین‌شناسی، گسترش سازند‌های ریزدانه، توپوگرافی کوهستانی و میانگین بالای بارش‌ها با ۴۳۶ نقطه سیل‌خیز یکی از پنج استان سیل‌خیز کشور است و در بین شهرستان‌های استان نیز به‌ترتیب پلدختر و خرم‌آباد رتبه اول و دوم بروز سیل را دارند که سدسازی ضمن کمک به مدیریت صحیح منابع آب، مانع از جاری شدن روان آب‌ها و بروز سیلاب‌های ویرانگر در این منطقه می‌شود.

مهدی بیرانوند روژمان استان لرستان

228408