رئیس کمیته مناسب سازی شوررای اسلامی شهر یزد:

موانع فرهنگی نسبت به موانع فیزیکی دست و پاگیرتر است

رئیس کمیته مناسب سازی شوررای اسلامی شهر یزد گفت: باور به این داریم که موانع فرهنگی نسبت به موانع فیزیکی اگر دست و پاگیرتر نباشد و اگر مانع بیشتری ایجاد نکند کمتر هم نیست و ما باید به همان اندازه در جهت رفع موانع فرهنگی هم اقدام کنیم و شهر یزد توانسته اقدام خوبی را در این زمینه انجام دهد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، رئیس کمیته مناسب سازی شوررای اسلامی شهر یزد در پانزدهمین جلسه کمیته مناسب سازی کشور به همدلی مسئولین استان در مناسب سازی شهر اشاره و عنوان کرد: در شهر یزد یک جو همدلی خوب بین مسئولان استان و نهادها وجود دارد و می بینیم که این همدلی بین مسئولان کشوری هم وجود دارد.

سپنتا نیکنام افزود: کلیت گفتمان مناسب سازی که مطرح می شود این است که این دیدگاه و نگرش را از مسئولین و مردم شروع کنیم. زمانی مناسب سازی اتفاق می افتد که این مناسب سازی ابتدا در ذهن و اندیشه ما شکل بگیرد و بعد از آن می توانیم نسبت به اصلاح خیلی از امور اقدام کنیم. وقتی پیروزی واقعی اتفاق می افتد که مردم نسبت به مسئولین در بحث مناسب سازی پیشی بگیرند و پیشگام تر از معلولین اقدام کنند. تغییر نگرش و تغییر دیدگاهها و مناسب سازی اندیشه ها چیزی است که کم کم در حال اتفاق افتادن است و این بسیار خوب است. باور به این داریم که موانع فرهنگی نسبت به موانع فیزیکی اگر دست و پاگیرتر نباشد و اگر مانع بیشتری ایجاد نکند کمتر هم نیست و ما باید به همان اندازه در جهت رفع موانع فرهنگی هم اقدام کنیم و شهر یزد توانسته اقدام خوبی را در این زمینه انجام دهد

وی بر نقش شهرداری ها در مناسب سازی تاکید کرد و ادامه داد:: چون باور داریم هیچ فرهنگ سازی برای معلولین بزرگتر از فراهم کردن شرایط برای حضورشان در سطح اجتماع نیست . وقتی معلول در سطح اجتماع حضور پیدا کند کم کم این مانع فرهنگی را هم رفع خواهد کرد. پس مسلما" برای ایجاد این فرهنگ سازی شرط آن حضور است. باورم این است که حضور معلولین در شهر اول با شهرداری شروع میشود و سیاستگذار شهرداری و شهر باید شورای شهر باشد.


بیشتر بخوانید؛

ارائه 22 خدمت در سطح اولیه در مراکز مثبت زندگی


رئیس کمیته مناسب سازی شوررای اسلامی شهر یزد گفت: باید این جایگاه را برای شورای شهر در نظر بگیریم و اگر این دغدغه مندی و مناسب سازی اندیشه در شورای شهرها شکل بگیرد میتواند بسیاربه حرکت مناسب سازی شتاب دهد . شورای شهر میتواند با برقراری تعامل خوب با شهرداری یک روند رو به رشدی را شکل دهد. همچنین باید یک وحدت رویه بین شهرداریها و شوراهای شهر کشور وجود داشته باشد. شروع بحث ما در تخصیص ردیف بودجه برای بحث مناسب سازی بود و بعد به لطف بزرگواران این در دستور کار کشوری قرار گرفت.

ما در تلاشیم اصلی ترین معابر شهری یزد که مردم بیشترین استفاده را از آن می کنند و پیاده محور است را مناسب سازی کنیم و این سیاستگذاری که شورا در حال انجام دادن است با همت مناطق شکل بگیرد. امیدوارم هر کدام از ما سفیران مناسب سازی باشیم و در این جهت تلاش کنیم .

انتهای پیام/

226495