آغاز کشت 500 هکتاری خاکشیر دیم در ارسنجان

سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان از آغاز کشت مکانیزه خاکشیر دیم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از500 هکتار خاکشیر کشت شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سید ناصر حسینی با بیان اینکه کشت از نیمه آذرماه آغاز شده و تا بهمن ماه نیز امکان پذیر است، اظهار کرد: برداشت خاکشیر بسته به تاریخ کاشت از اواخر اردیبهشت آغاز و تا تیر ماه ادامه دارد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه درسال گذشته 250 تن خاکشیر در شهرستان تولید و برداشت شد، خاطرنشان کرد: این شهرستان می تواند یکی از شهرستان های مستعد جهت توسعه وکاشت خاکشیر دیم باشد.

وی افزود: این محصول پرخاصیت که معمولاً به‌صورت شربت استفاده می‌شود و به‌ دلیل عدم استفاده از سموم و کود‌های شیمیایی به‌صورت کاملاً ارگانیک تولید می‌شود. وی قیمت مناسب، نبود آفات و بیماری‌ها و تولید محصول ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از سم و کود در تولید خاکشیر از مزایای کشت این محصول دانست.


بیشتر بخوانید؛

آغاز کاشت نخود پاییزه برای اولین بار دراراضی شهرستان ارسنجان


حسینی با بیان اینکه کشت مکانیزه این محصول رو به افزایش است، یادآور شد: با مکانیزه کردن کشت و برداشت، هزینه تولید کاهش و رغبت کشاورزان برای کشت این گیاه دارویی افرایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: کشت این محصول در اراضی که دچار کم آبی یا خشکسالی شده‌اند مهم است.

حسینی در پایان تصریح کرد: خاکشیر از گیاهان دارویی است که پیشتر به شکل خودرو رشد می‌کرد و اکنون به عنوان یکی از محصولات بخش کشاورزی مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش پرسون، ارسنجان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

224338