در ارسنجان؛

مناطق جنگلی آسیب دیده از آتش سوزى احیا شد

رئیس اداره منابع طبیعی ارسنجان خبر داد: عملیات اصلاحی و احیایی مراتع در قالب پروژه بذرکاری در شهرستان ارسنجان آغاز شد.

به گزارش سایت خبری پرسون، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس، عملیات اصلاحی و احیایی مراتع در قالب پروژه بذرکاری در شهرستان ارسنجان آغاز شد.
امینى رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان با اشاره به آغاز عملیات احیاء گفت: با توجه به حکم صادره از سوى شعبه ١٠١ دادگاه کیفرى دو دادگسترى ارسنجان مبنى محکومیت مسبب اصلی آتش سوزی جنگل بناب جهت خرید لوازم ونهال وکشت در محل وقوع آتش سوزی و بذرکارى و احیاء محدوده جنگلى بناب که تابستان سال جاری دچار حریق شده بود و به دلیل بارندگى خوب و مناسب عملیات اصلاحی و احیایی آغاز شد.
وى افزود: اداره منابع طبیعى ارسنجان با هماهنگى فرماندارى و دادگسترى شهرستان اقدام به بذرکارى نموده شایان ذکر است در حکم فوق متهم اصلى محکوم به غرص نهال و بذرکارى و خرید لوازم إطفاء حریق گردیده که همه موارد در حال انجام مى باشد وى با توجه به حکم صادره اقدام به خرید ملزومات إطفاء حریق، بیل و بذر نموده است.


بیشتر بخوانید:

برای اولین بار در ارسنجان؛ کاشت نخود، آن هم در پاییز!



وی گفت: با هماهنگى با سازمانهاى مردم نهاد و NGO ها و گروههاى مردمى و انجمن قلات سبز، گروه آفرود و دوستداران طبیعت ارسنجان در مرحله اول میزان ١٠ هکتار از اراضى به زیر کشت رفت. لازم به ذکر است با همکارى سایر ادارات و نهادها قصد داریم برنامه را به صورت منظم پنجشنبه هر هفته ادامه دهیم.
در پایان رئیس منابع طبیعی وآبخیز داری ضمن تشکر و قدردانى از زحمات مجموعه دادگسترى شهرستان خصوصاً آقاى زارع رییس دادگسترى آقاى یوسفى دادستان و قاضى پرونده آقاى ثابت سروستانى که در رسیدگى و صدور حکم در تمام موارد مطروحه، على الخصوص حکم إصدارى علیه مسبب آتش سوزى تشکر و قدردانى نمود.

223416