مدیر حوزه علمیه استان کردستان:

شاهد سیر نزولی و انحطاط معنوی انسان در جوامع غربی هستیم

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امروزه چیزی که در جامعه غربی شاهد آن هستیم این است که انسان تک بعدی چگونه سیر نزولی و انحطاط در ابعاد معنوی را طی می کند.

کردستان ـ حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر در گفتگو با خبرنگار پرسون عنوان کرد: یکی مسایل مهمی که از اوایل انقلاب به عنوان یک ضرورت احساس گردید، موضوع وحدت حوزه و دانشگاه می باشد

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: در موضوع و حدت حوزه و دانشگاه، بهای خون شهیدان بزرگواری همچون شهید مفتح و مطهری ها می باشد.

این استاد حوزوی ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو بال رشد و تعالی جامعه در ابعاد مادی و معنوی هستند و هر دوی این نهادهای علمی وظیفه ای سنگین در قبال جامعه دارند که تفکیک ماموریت این دو و دور بودن آنها از هم می تواند مشکلات جبران ناپذیری بر گرده جامعه تحمیل نماید چرا که رشد و توسعه مادی بدون توجه به ابعاد و نیاز معنوی انسان و جامعه نتیجه ای جز تربیت جامعه و انسان تک ساحتی خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر ادامه داد: امروزه چیزی که در جامعه غربی شاهد آن هستیم این است که انسان تک بعدی چگونه سیر نزولی و انحطاط در ابعاد معنوی را طی می کند.

وی تصریح کرد: همانطور که برخی از اندیشمندان غربی خود اذعان می کنند که غرب در سیر نزولی تمدنی خود قرار گرفته و افرادی مانند آلکسیس کارل در کتاب انسان موجود ناشناخته سوگمندانه این موضوع را گوش زد می کند که غرب با وجود رشد و توسعه ای که در عرصه ابزار و امکانات مادی دارد به سرعت در سراشیبی سقوط قرار گرفته و یا هربرت مارکوزه به عنوان یکی از اعضای مکتب فرانکفورت در کتاب انسان تک ساحتی با اعتراض به نظام مدرنیته معتقد است که نظام فکری مدرنیته انسان را تک بعدی تربیت کرده و فردریش نیچه به عنوان نماد نیهیلیسم و هیچ انگاری در غرب اعتراف می کند که خدا در غرب مرده است.


بیشتر بخوانید:

جلسه کمیته همکاری حوزه و دانشگاه در حوزه علمیه کردستان

حضور روحانیون و طلاب کردستانی در بیمارستان «توحید » برای کمک به بیماران کرونایی


مدیر حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: این اعترافات پر از درد حاوی یک نکته می باشد و آن اینکه اگر جامعه و انسان بخواهد گرفتار در وادی هیچ انگاری و پوچ گرایی نشود و به تعالی مادی و روحی و معنوی برسد چاره ای غیر از این نیست که حوزه و دانشگاه در کنار هم به عنوان رفیق راه نه رقیب به فعالیت علمی پرداخته تا رشد معنوی و مادی جامعه را توامان تامین نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در ادامه سخنان خود تاکید کرد: امروز نیاز ضروری جامعه اسلامی ما هم همین موصوع می باشد که حوزه و دانشگاه در کنار هم و مبتنی بر منطق وحدت، کارهای علمی خود را پیگیری نمایند.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: حوزه علمیه استان کردستان با توجه به اهمیت این موضوع در نظر دارد با همکاری دانشگاه علاوه بر گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که در روز چهارشنبه با حضور استاد فرزانه؛ حجت الاسلام والمسلمین زمانی؛ مسئول محترم دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه بر گزار می نماید، کمیته ای جهت این همکاری ها تشکیل خواهد داد که با برنامه ریزی های بهتر در کنار هم بتوانند اقدامات موثری در رشد و ارتقای ارتباطات دو نهاد حوزه و دانشگاه ایجاد نمایند.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان بیان داشت: امیدواریم کمیته همکاری حوزه و دانشگاه بتواند با دغدغه مندی نیازهای موجود در بین طلاب و دانشجویان را رصد نموده و برنامه های موثری را در راستای ارتباط بین دانشجویان و طلاب پیگیری نماید.

حجت الاسلام و المسلمین رنجبر در پایان سخنان خود گفت: به نوبه خود از مسئولان نهاد رهبری در دانشگاه های کردستان تشکر می کنم که دعوت حوزه علمیه کردستان را لبیک گفتند و با حضور در جلساتی که در این خصوص تشکیل شد، حضور پیدا کردند که خود نویدی برای همکاری بهتر می باشد.

عباسعلی ـ استان کردستان

224030