جذب ۸۱۲۰ میلیون ریال اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان ارسنجان

سرپرست واحد مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از جذب ۸۱۲۰ میلیون ریال اعتبار و تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون؛ کیومرث ابراهیمی اظهار داشت: تا کنون ۸۵ درصد ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی شهرستان ارسنجان در سال جاری جذب گردید.
وی با اشاره به این‌که کشاورزی شهرستان ارسنجان با رسیدن به این سطح از مکانیزاسیون از بابت نیروی محرکه در سطح استان در وضعیت مناسبی قرار دارد، بیان کرد: با تسهیلات اعطایی در طی سال ۱۳۹۹، بهره‌برداران نسبت به خرید ۷ دستگاه تراکتور، و ادوات کشاورزی اقدام کردند.
وی گفت: هم‌اکنون ۵۸۰ دستگاه تراکتور سبک وسنگین در شهرستان ارسنجان از انواع مختلف در اختیار بخش کشاورزی است و در کنار آن ۱۷ دستگاه کمباین نیز در این شهرستان فعالیت می‌کند.
وی گفت: در سال جاری نیز حدود ۹هزار و۵۵۳ میلیون ریال اعتبار مکانیزاسیون به شهرستان اختصاص یافته است که تاکنون ۸۵ درصد آن جذب شده‌است.
این مقام مسئول با بیان این‌که استفاده از ادوات دنباله‌بند بخش کشاورزی در اجرای عملیات مکانیزه مورد نیاز محصولات زراعی و باغی شگرفی دارد، ادامه داد: افزایش بهره‌وری موجب مصرف بهینه انرژی، بذر و سایر نهاده‌ها می‌شود، و همچنین افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.

207468