توزیع سه میلیون دلار دیگر از یوآن دیجیتال میان شهروندان شهر سوژو

گزارش های منابع خبری حاکی از آن هستند که مقامات شهر سوژو به عنوان یکی از شهرهای اصلی سرزمین چین قصد دارند تا طرح آزمایشی دیگری در ارتباط با یوآن دیجیتال اجرا کنند. قابل توجه است که طرح اهدای رایگان یوآن دیجیتال پیش از این در شهر شنژن این کشور با موفقیت اجرا و پیاده سازی شد و افراد خوش شانسی که موفق به دریافت یوآن دیجیتال رایگان شده بودند موفق شدند آن ها را در مراکز خرید منتخب خرج کنند.

به گزارش سایت خبری پرسون، قرار بر این است در این طرح که از روزگذشته در شهر سوژو آغاز شده است تعداد ۱۰۰ هزار پاکت قرمز که هر یک حاوی ۲۰۰ یوآن دیجیتال است از طریق قرعه کشی در میان متقاضیان توزیع شود. بنابراین مجموعا ۲۰ میلیون یوآن دیجیتال در این طرح توزیع می شود که ارزش دلاری آن ها برابر است با بیش از ۳ میلیون دلار. لازم به ذکر است که اجرای این طرح با زمان برگزاری یکی از جشنواره های آنلاین خرید چین به نام Double 12 مصادف شده و از این رو انتظار می رود مردم چین به شدت از این طرح جذاب استقبال کنند.

در طرح قبلی اهدای رایگان یوآن دیجیتال در شهر شنژن که در ماه اکتبر اجرا شد؛ تعداد ۱۰ میلیون یوآن در میان ۵۰۰۰ هزار متقاضی منتخب که به صورت تصادفی انتخاب شده بودند توزیع شد.

از طرفی JD Digits به عنوان بازوی اصلی فناوری مالی یا فین تک غول تجارت الکترونیک چینی به نام JD.com در اطلاعیه ای آورده است که یوآن دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت برای خرید محصولات در بازار آنلاین خود می پذیرد تا قدمی در راستای اجرای آزمایشی پروژه یوآن دیجیتال برداشته باشد. بدین ترتیب؛ JD.com به عنوان نخستین پلتفرم آنلاین محسوب می شود که یوآن دیجیتال را به عنوان یک روش پرداخت می پذیرد.


بیشتر بخوانید؛

چین ۳ میلیون دلار دیگر از ارز دیجیتال ملی خود را به‌صورت رایگان اهدا می‌کند


در اطلاعیه این پلتفرم آنلاین آمده است که مشتریان می توانند هزینه خرید برخی از محصولات این بازار آنلاین را از ساعت ۸ شب مورخ ۱۱ دسامبر الی نیمه شب مورخ ۲۷ دسامبر از طریق یوآن دیجیتال پرداخت کنند. علاوه بر این برخی از فروشگاه های فیزیکی منتخب در سطح شهر سوژو نیز یوآن دیجیتال را به عنوان روش پرداختی می پذیرند.

از طرفی باید توجه داشت که یوآن دیجیتال توسط بانک مرکزی صادر شده است که آن را کاملا از رمزارزهای دیگر همچون بیت کوین یا رمزارز اختصاصی شبکه اجتماعی فیس بوک به نام لیبرا مجزا می کند. در حقیقت دارایی هایی که توسط بانک مرکزی صادر می شوند به شدت مورد اعتبار مخاطبان استفاده کننده قرار می گیرند چون اطمینان دارند که باارزش است و امکان خرج کردن آن در بازار وجود دارد.

رمزارز ملی چین یا یوآن دیجیتال بر اساس اطلاعیه صادره از طرف بانک مرکزی چین ویژگی های مشترکی با سایر رمزارزهای موجود در بازار کریپتو را دارد ولی یوآن دیجیتال با هدف پردازش سریع تر تراکنش ها طراحی شده و از طرفی قابلیت مقیاس پذیری در سطح وسیع تر را دارد.

بانک مرکزی چین در اواخر ماه اکتبر بود که یوآن دیجیتال را در فرآیند اصلاحات قوانین و مقررات گنجاند و زمینه را برای تصویب نهایی ابعاد مختلف استفاده از این رمزارز فراهم کرد.

منبع: سام تایمز

223135