۸۰ درصد صنایع فرآوری آبزیان استان بوشهر در چرخه تولید قرار گرفت

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان بوشهر، با اشاره به صدور مجوز ساخت ۵۱ صنایع فرآوری آبزیان در استان گفت: اکنون ۸۰ درصد صنایع فرآوری آبزیان استان بوشهر در مدار فعالیت و تولید قرار گرفته است.

به گزارش پرسون؛ مصطفی قلی‌پور، توسعه صنایع فرآوری در بخش محصولات کشاورزی و شیلاتی را در اولویت برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: استان بوشهر در تولید محصولات زارعی، باغی، صیفی‌جات، سبزی‌جات و محصولات شیلاتی و آبزی‌پروری از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است.

وی، تولید 21 هزار تن میگوی پرورشی را یکی از ظرفیت‌های استان بوشهر، در تولید محصولات آبزی‌پروری دانست و بیان کرد: از این میزان تولید بیش از 90 درصد آن صادر می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان بوشهر، از صدور مجوز تاسیس 51 واحد صنعتی فرآوری آبزیان در استان خبر داد و بیان کرد: اکنون بیش از 80 درصد این واحدهای صنعتی فرآوری به تعداد 40 واحد در مدار فعالیت و تولید قرار گرفته است.

قلی‌پوراز افزایش سردخانه‌های استان بوشهر برای نگه‌داری محصولات کشاورزی و شیلاتی خبر داد و بیان کرد: ظرفیت واحدهای سردخانه‌ای نگه‌داری محصولات در این استان افزایش یافته و اکنون 41 هزار تن سردخانه در استان بوشهر برای نگه‌داری محصولات کشاورزی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت واحد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در استان بوشهر تصریح کرد: ظرفیت صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی استان بوشهر 65 هزار تن است که برای یک‌هزار و 500 نفر اشتغال‌ ایجاد کرده‌ است.

قلی‌پور از افزایش ظرفیت‌ صنایع تبدیلی و سردخانه‌‌ای در سال جهش تولید خبر داد و بیان کرد: در سال جهش تولید 10 هزار تن به ظرفیت سردخانه‌های نگهداری محصولات کشاورزی، 2 واحد بسته‌بندی گوشت و 3 واحد فرآوری آبزیان در استان بوشهر افزوده می‌شود .

وی، ظرفیت صنایع تبدیلی و غذایی استان بوشهر در بخش محصولات شیلاتی را 126 هزار تن دانست و تصریح کرد: با توجه به تولید 600 هزار تن گوجه فرنگی خارج از فصل در استان، صنایع فرآوری این محصول، گسترش یافت و اکنون در صنایع تبدیلی گوجه فرنگی 4 کارخانه در زمینه تولید رب گوجه و سس فعال شده است.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان بوشهر، پرداخت تسهیلات راه‌اندازی واحدهای صنایع فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پرداخت تسهیلات توسعه صنایع فرآوری، سرخانه‌ای و تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، واگذاری زمین در شهرک صنعتی به صورت اقساط از جمله برنامه‌های حمایتی جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

207498