مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مطرح کرد:

اشتغالزایی 8500 نفر در صنایع تبدیلی استان

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اشتغالزایی 8 هزار و 500 نفر در صنایع تبدیلی استان همدان گفت: در حال حاضر واحدهایی در صنایع تبدیلی موفق هستند که بحث بازاریابی و برندینگ را فعال و بر روی کیفیت کار کند.

همدان- سایت خبری پرسون؛ حسن محمدی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با سایت خبری پرسون، با بیان اینکه در استان همدان ۴۱۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی دارای پرونده بهره برداری فعال وجود دارد، اظهار کرد: این واحدها با ظرفیت تولید ۴ میلیون ۱۲۵ هزار تن انواع محصولات را می توانند تولید کنند و ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به صورت اسمی توان جذب محصولات کشاورزی را دارند.

وی با اعلام اشتغالزایی برای ۸ هزار و 500 نفر به صورت مستقیم از طریق صنایع تبدیلی در استان همدان افزود: به عنوان نمونه در شهرستان ملایر ۱۳۶ و در شهرستان بهار ۱۰۹ واحد صنایع تبدیلی داریم.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان به تبیین جزییات واحدهای صنایع تبدیلی در همدان پرداخت و گفت: در بحث کشتارگاه های مرغ ۶ واحد فعال در استان داریم که ظرفیت ۲هزار قطعه در ساعت را دارند و در زمینه فراورده های لبنی ۴۶ واحد با ظرفیت ۹۳۶ هزار تن را داریم.

محمدی ادامه داد: در زمینه تولید آرد گندم ۹ واحد با ظرفیت ۶۱۲ هزار تن، فراورده های گوشتی ۸ واحد با ظرفیت ۲۷ هزارو ۵۰۰ تن و در تولید رب، شوری و ترشیجات که یکی از بیشترین واحدهای ما در استان است، ۸۸ واحد با ظرفیت جذب ۳۴۶ هزار تن داریم.

وی با بیان اینکه در تولید قند و چغندر قند یک واحد با ظرفیت جذب ۳۰۰ هزار تن در سال در استان همدان فعال است، گفت: در بحث خوراک دام، طیور و آبزیان ۱۹ واحد با ظرفیت ۴۷۰ هزار تن و در زمینه تولید کشمش ۵۵ واحد بسته بندی داریم.

محمدی با اعلام وجود ۶۸ واحد سردخانه در استان همدان با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن خاطرنشان کرد: در خصوص سیر مشکلاتی در سردخانه ها داریم که مربوط به نبود آن نیست بلکه مشکلاتی همچون میزان رطوبت و حرارت را باید در سردخانه ها به صورت علمی بررسی کنیم تا قابلیت نگهداری این محصول هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا ۹۸، به ۲۰۳ واحد تسهیلات به مبلغ ۲۲۳ میلیارد تومان پرداخت شده است، یادآور شد: امسال هم برای حدود ۵۰ واحد پرونده تسهیلات بانکی تشکیل شده و در حال طی مراحل دریافت وام هستند.

مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه در خصوص برندسازی برای صنایع تبدیلی گفت: امروز دیگر واحدی موفق است که بحث بازاریابی و برندینگ را فعال و بر روی کیفیت کار کند.

محمدی با بیان اینکه در خصوص صنایع تبدیلی همچون بسته بندی کشمش ملایر دیگر به دنبال واحد جدید نیستیم یادآور شد: در خصوص بسته بندی کشمش دنبال کیفیت هستیم و حمایت هایی را داشته ایم به طوریکه در سه سال گذشته برای ۱۰ واحد معافیت های گمرکی ایجاد کردیم.

وی اظهار کرد: در بحث شوریجات در ۱۰ سال گذشته همه به صورت دبه تولید می کردند، ولی هم اکنون تولیدکنندگان ۴۰ تا۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده و در بسته بندی هایشان تنوع دارند.

محمدی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۳۸ واحد جدید صنایع تبدیلی و غذایی با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث داریم که توان جذب یک میلیون و سیصد و هفتاد هزار تن محصول خام کشاورزی با اشتغال مستقیم برای ۲هزار و سیصد و چهل و دو نفر را دارد.

در بودجه سنواتی یک ریال به بخش صنایع تبدیلی اختصاص نیافته است

وی با انتقاد از عدم حمایت دولت از حامیان صنایع تبدیلی گفت: ما در استان همدان در یک تیم ۶ نفره در تلاش هستیم که این صنعت را زنده نگه داریم.

محمدی اضافه کرد: در بودجه سنواتی هم یک ریال به ما نمی دهند و حتی در وزارت جهاد کشاورزی هم بودجه بخش صنعت را به سازمان صنایع

می دهند در حالی که ما متولی اصلی هستیم.

محمدی در پایان با بیان اینکه تعداد واحدهای صنایع تبدیلی نسبت به سال های قبل در استان همدان افزایش داشته است گفت: مقداری سنگ انداری های اداری در این زمینه کم شده و ما به دنبال جذب سرمایه گذار در این خصوص هستیم.

منیژه فرهانپور- استان همدان

194598

مطالب مرتبط