استاندار فارس خواستار شد:

طرح های خطر پذیری مناطق تهیه شود

استاندار فارس با تأکید بر لزوم بهره گیری از نظرات اساتید و کارشناسان امر در تهیه طرح‌های خطر پذیری خاطر نشان کرد: امسال در مواجه با آتش سوزی های مناطق مختلف، تلاش‌های خوبی انجام شد و خوشبختانه همه بخش‌های انتظامی و اجرایی و مردم هماهنگ و پرتلاش در میدان حضور داشتند

فارس _پرسون؛ عنایت آله رحیمی چهارشنبه دوم مهر در جلسه مدیریت بحران استان فارس با اشاره به شرایط جغرافیایی استان در وقوع خطرات طبیعی گفت: استان فارس مستعد وقوع زلزله، سیل و بسیاری از بلایای طبیعی است و به همین دلیل باید از آمادگی لازم برای مواجه با این شرایط بحرانی برخوردار باشیم.

او افزود: تأمین امکانات و تجهیزات از جمله ضروریات کاری در این زمینه است و در این راستا لازم است تا تغییرات محیطی شناسایی و طرح های خطر پذیری این مناطق تهیه شود.

رحیمی در ادامه خواستار مکلف شدن بهره برداران منابع طبیعی نسبت به نگهداری از مراتع شد و گفت: همزمان با بهره برداری از مراتع باید مراقبت از این عرصه‌های طبیعی مطالبه شود و در این زمینه خاطیان و متخلفین باید جزای این بی توجهی را بپردازند.

او با بیان این‌که آموزش در این بخش بسیار اساسی و مهم است افزود: تکالیف دهیاران و شوراها، آموزش و اطلاع رسانی به موقع در مواقع بحران است و این امر مستلزم آموزش‌ها و هماهنگی درون سازمانی است.
استاندار فارس با اشاره به گسل های زلزله خیز در شیراز و بخش‌هایی از فارس اظهار داشت‌: دولت در بخش پیشگیری و جبران خسارت‌های زلزله اعتبار ات خوبی اختصاص داد و در زلزله‌های اخیر اعتبارات مناسبی در اختیار داشتیم.

رحیمی بهره‌گیری از روش‌های نوین احداث ساختمان و استفاده از سازه‌های سبک را از جمله راهکارهای موثر در بحث زلزله عنوان کرد.
او با تاکید بر لزوم جذب اعتبارات بحران افزود: دستگاه‌های متولی در جذب کامل اعتبارات مربوط به بحران اقدام کنند.
نوا نیکو _ استان فارس

206217