بازگشت صف به نانوایی‌های شهرستان شیروان در خراسان شمالی

چند روز است که شلوغی صف نانوایی ها در شیروان و روستاهای این شهرستان گلایه مردم را در پی داشته است.

به گزارش پرسون؛ در این‌روزها که همه درگیر کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی هستند، صف های طولانی نانوایی ها می تواند عامل انتشار این ویروس باشد که اگر تدبیری اندیشیده نشود می تواند ضمن به خطر انداختن سلامت جامعه، عواقب جبران ناپذیری برای مردم داشته باشد.
شنیده ها حاکی است، نبود یا کمبود آرد در برخی روستاهای شیروان، اهالی را سرگردان و نگران کرده است تا جایی که برای تهیه نان مجبورند راه زیادی را تا شهر طی کنند که همین امر موجب شلوغی نانوایی ها در شهر شده است.

یکی از شهروندان شیروانی با گلایه از شلوغی نانوایی ها در شیروان اظهار کرد: متاسفانه این روزها خرید نان به یک دغدغه برای خانواده ها تبدیل شده و به دلیل شرایط کرونایی، جرئت فرستادن فرزندان مان را به نانوایی نداریم.
به گفته «محمودی» نبود یا کمبود آرد از جمله مواردی است که شنیده ایم باعث شلوغی نانوایی ها شده و مردم با هر بار مراجعه سعی می کنند تعداد زیادی نان تهیه کنند که این خود موجب شلوغی بیشتر نانوایی ها می شود و اکثر اوقات نان به بسیاری از مردم نمی رسد.
یکی دیگر از شهروندان شیروانی نیز با بیان این که با توجه به شیوع کرونا مسئولان باید تمهیداتی را بیندیشند تا این تجمعات شکل نگیرد، افزود: با فرا رسیدن فصل تابستان و برداشت محصول، به نوعی مهاجرت معکوس در روستاها رخ داده و تعداد خانوارها افزایش چشمگیری یافته است و با این اوصاف سهمیه نانوایی های موجود، جوابگوی نیاز اهالی نیست و همین امر موجب مراجعه برخی روستاییان به شیروان برای تهیه نان و شلوغی نانوایی ها شده است.
«موسوی» اظهار کرد: نانوایی ‌هایی که زودتر از پایان ساعت کاری، پخت شان ‌تمام می شود، کاهش سهمیه آرد نانوایی ها، نان هایی که در کیسه ها از نانوایی ها تحت عنوان مصرف در مراسم عروسی، عزا و ‌‌... خارج می شود اما برای دام مصرف می شود و آردهایی که در برخی خبازی ها به شکل آزاد به فروش می رسد، مواردی است که در بین صحبت‌های مردم در صف نانوایی ها شنیده می شود و می طلبد مسئولان این ‌موضوعات را شفاف سازی کنند.
یکی از اهالی روستای «اوغاز» نیز در تماس با خبرنگار ما از شلوغی صف نانوایی این روستا و روستاهای اطراف خبر داد و گفت: نگرانی ما این‌است که هرچه در داخل روستا تجمعات را کنترل کردیم تا کرونا تشدید نشود اما شلوغی نانوایی ها جان مردم را به خطر بیندازد‌.
در همین خصوص، رئیس اداره صمت شیروان از توزیع ۷ تن آرد مازاد سهمیه از محل ستاد مدیریت بحران شهرستان خبر داد و گفت: علت شلوغی های اخیر صف های نانوایی، ورود مسافران و شیروانی های مقیم سایر شهرستان ها به شیروان در ایام تعطیلات بوده است.
به گفته «مجیدی»، در چند روز گذشته ۶۵ مورد بازرسی از نانوایی های شهر انجام و ۱۲ مورد منجر به تشکیل پرونده برای نانوایان ‌متخلف شده که بیشتر تخلفات در حوزه تعطیلات غیرمجاز بوده است.
وی تاکید کرد: مشکل صف های طولانی نان شیروان در چند روز آینده برطرف خواهد شد.

194820

مطالب مرتبط