آشپزی

زمستان دارد آخرین روزهایش را سپری می‌کند، با این حال این روزهای آخر بارش این برف سنگین حسابی غافلگیرمان کرده و شاید این آخرین برف امسال باشد که باید غنیمت بشماریمش.
در این مقاله با طرز تهیه انواع سس رژیمی آشنا می شوید. سس ها یکی از مهم ترین چاشنی های غذا هستند که به طعم و مزه آن ها کمک می کنند. اما بسیاری از سس های موجود در بازار حاوی مقادیر زیادی چربی، قند و کالری هستند. این امر می تواند برای افرادی که به دنبال حفظ سلامتی یا کاهش وزن هستند، مشکل ساز باشد.
استفاده از میوه‌های مانده و له شده، برای ماندگاری بیشتر میوه‌ها می‌توانید آن‌ها را در مخلوط کن بریزید و در ظروف یخ‌های مشبک ریخته و درون فریزر بگذارید تا یخ بزند سپس بعد از منجمد شدن، آن‌ها را به اسموتی و یا آب خود بیافزایید.
کباب تابه ای نوعی کباب خانگی محبوب و خوشمزه است که می توان آن را همراه با برنج یا نان برای وعده شام یا ناهار سرو کرد. این نوع کباب مشکل منقل و کباب کوبیده را دیگر ندارد و به راحتی می توان آن را در تابه سرخ کرد. یکی از مشکلاتی که در طبخ کباب تابه ای بسیاری از افراد با آن روبرو می شوند، چسبیدن کباب تابه ای به ظرف یا ماهیتابه است.
سالاد نودل یکی از سالادهای خوشمزه و بسیار محبوب آسیایی است که از ترکیب نودل با سبزیجاتی مانند ذرت، نخود فرنگی، کاهو و... همراه با یک سس مخصوص تهیه می‌شود.
یکی از خوشمزه‌ترین غذا‌های پاییزی و زمستانی که جزو غذا‌های رسمی محسوب می‌شود و می‌توانید آن را برای مهمانی‌ها و مجالس خود تهیه کنید، خورش به است.
کدو بره یکی از غذاهای محلی مازندران است و از مزیت‌های این غذا تهیه راحت آن در کمترین زمان ممکنه است.
سوپ مرغ یک پیشنهاد عالی برای پیش غذا است، که در کنار خوشمزگی داری خواص و فواید فراوانی می باشد.
یکی از آش‌های سنتی و خوشمزه ایرانی که مختص استان فارس و خصوصاً شهر شیراز است، آش دوغ شیرازی است که به سبک منحصر به فردی تهیه می‌شود. در این مطلب طرز تهیه آش دوغ شیرازی آموزش داده شده است.
ته چین گوجه پلو یک نوع غذای متفاوت و خوشمزه است که مثل همه ته چین‌های دیگر ظاهر فوق العاده جذابی دارد و می‌توانید از آن برای پذیرایی از مهمان‌ها نیز استفاده کنید.
پخت یا سرخ کردن ماهی کار چندان دشواری نیست، ولی اینکه چرا مزه ماهی‌های رستورانی با مزه ماهی‌هایی که در منزل تهیه می‌کنیم متفاوت است، بخاطر ترفند‌های ساده‌ای است که در ادامه این بخش برایتان بازگو می‌کنیم.
ناهار چی بپزم؟ ناهار چی درست کنم؟ و… این سوالات یکی از پرتکرارترین پرسش های مادران و کدبانوهای ایرانی است. مادرانی که خانواده و فرزندانشان را در اولویت قرار داده و سعی می کنند غذاهای پرخاصیت، خوشمزه و متنوع را در سفره خانواده بگنجانند، برای همین این قبیل سوالات به دغدغه اکثر آنان تبدیل شده است.
حبوبات جزو مواد مغذی رژیم غذایی افراد در سراسر جهان بوده و سرشار از پروتئین گیاهی، فیبر، ویتامین B، آهن، کلسیم و پتاسیم هستند. از نظر مواد مغذی، حبوبات مانند خانواده گوشت‌ها سرشار از پروتئین هستند، البته سطح آهن کم‌تری داشته و در عوض چربی‌های اشباع شده ندارند.
ایرانی‌ها به کسی که در طبخ غذا مهارت دارد آشپز می‌گویند. این خود دلیلی محکم برای محبوبیت آش در فرهنگ غذایی این سرزمین است. تهرانی‌ها هم برای انواع آش‌ها جایگاه ویژه‌ای قائل بودند و در مقاطع مختلف سال آش‌های ویژه می‌پختند.