آشپزی

لذت خوردن غذاهای خوشمزه و جدید در شهرهای مختلف و در غذاخوری های سنتی یا بازارهای محلی یک شهر همیشه برای ما به یادماندنی و خاطره انگیز است. استفاده از خوراک های سنتی یک شهر، می تواند شادی سفر ما را چند برابر کند.
پاناکوتای انار یکی از انواع دسرهای خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که معمولا در شب یلدا درست می شود. پاناکوتا انار یکی از انواع دسرهاست که بسیار لطیف و خوشمزه است و دستور تهیه ساده‌ای دارد.
در سراسر دنیا در فصل زمستان دسرهای گرم و خوشمزه ی زیادی وجود دارد که امتحان کردن آنها خالی از لطف نیست و در واقع یک جهان کامل از دسرهای دلچسب و جذاب منتظرن تا شما آنها را کشف کنید. احساس گرمای ناشی از خوردن یک دسر لذیذ و گرم آنقدر شیرین است که می تواند خستگی یک روز پرمشغله را از یادتان ببرد.
انتخاب صبحانه استاندارد و مغذی که بتواند نیاز های بدن را تامین کند ,به یک برنامه غذایی علمی نیاز دارد.به همین خاطر حذف این وعده غذایی در رژیم چاقی یا لاغری نادرست است. وعده‌ای که پزشکان تغذیه همواره به آن توصیه می‌کنند و می‌تواند دلیل خوبی برای سفر کردن به شهرهای مختلف کشور باشد.
روش‌های زیادی برای گرم نگه داشتن بدن در پاییز و زمستان وجود دارد؛ روش هایی مثل پوشیدن یک لباس پشمی یا کاپشن، استفاده از پتو و چسبیدن به بخاری و شوفاژ، اما هیچ چیز به اندازه خوردن غذاهای گرم نمی‌چسبد، چراکه گرم کردن بدن از داخل و بالا بردن متابولیسم، می‌تواند بسیار سریع‌تر از پوشیدن لباس‌های فراوان یا بالا بردن حرارت وسایل گرمایشی، حس گرمای مطلوب را در پاییز و زمستان برای ما ایجاد کند. به خصوص خوردن سوپ های پاییز و زمستان که الحق و والانصاف هم در این ایام یک حال دیگری می‌دهد.
شله زرد نوعی دسر خوشمزه و ایرانی است که اغلب در روزهای ماه رمضان و یا اعیاد و روزهای مذهبی طبخ می‌شود. اگر به طرز پخت شله زرد علاقه زیادی دارد، خوب است نوع رژیمی آن را هم یاد بگیرید.
کسانی که کمتر تجربه آشپزی دارند می‌دانند، حتی اگر همه چیز را مو به مو از کتاب آشپزی و دستورالعمل اجرا کنند، باز هم ممکن است غذای‌شان خراب شود.
آیا تا به حال شده غذایی آنقدر خوشمزه باشد که بخواهید زندگی خودتان را به خاطرش به خطر بیندازید؟ خوراکی های بسیار لذیذِ خطرناکی در دنیا وجود دارند که اگه درست پخته نشوند می توانند به سلامتتان آسیب های جدی برسانند.
آشپزخانه پرسون

طرز تهیه کیک کشمشی خانگی

کیک کشمشی نرم و پف پفی یکی از کیک‌های نوستالژیک دوران کودکی اکثر ما و خوراکی زنگ تفریح در مدرسه بود. طرز تهیه کیک کشمشی ساده و گردویی در فر یا در قابلمه به صورت خانگی همگی از قدیم مرسوم بوده‌اند.