آسیا

وزیرخارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی سفر کرده و در دیدار با نخست وزیر اسرائیل در مورد همکاری های دوجانبه به ویژه مقابله با ایران گفت وگو کرده است.
بایدن، رییس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل در پاسخ به سوالی در مورد اخراج روسیه از گروه بیست گفت: بله، جواب من مثبت است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری اوکراین اظهار کرد، پیشرفتی در مذاکرات با روسیه حاصل شده و گمان می‌کند که دیدار روسای جمهور این دو کشور به زودی انجام می‌شود.
رهبر کره شمالی گفت که نیروهای دفاعی ملی کره شمالی از توان نظامی و فنی بسیار خوبی برخوردار خواهند بود تا در برابر هرگونه تهدید و باج‌گیری نظامی خللی وارد نشود و خود را برای رویارویی طولانی مدت با آمریکا آماده نگه داشته اند.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: هدف این تحریم‌ها حذف روسیه به عنوان مانعی بر سر ایجاد جهانی تک قطبی است. موضوع اصلا اوکراین نیست، موضوع نظم جهانی است که در آن آمریکا می‌خواهد تنها حاکم باشد.
مسئولان لهستان اعلام کردند که فهرستی از اسامی ۴۵ دیپلمات روس به اتهام انجام فعالیت‌های جاسوسی در خاک این کشور تدوین کردند. در همین حال، سفیر مسکو در ورشو اعلام کرد که دولت لهستان تصمیم به اخراج ۴۵ دیپلمات روس گرفته است.