آسیا

به دنبال اخبار منتشر شده، چین امروز (پنجشنبه) هشدار داد که اگر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان سفر کند، پکن اقدامات بسیار جدی اتخاذ خواهد کرد و چنین سفری تاثیر بسیار بدی بر روابط این دو کشور خواهد گذاشت.

در نشست توسعه زیر ساخت های هسته ای پیش نویس‌های طرح توسعه زیرساخت‌های هسته‌ای ملی کشورهای همسود برای اجرای امن فناوری‌های هسته‌ای صلح آمیز بررسی شد.
اقدام انسان‌ دوستانه سفارت ایران در قرقیزستان در ماه مبارک رمضان، لغو تابعیت بیش از 200 شهروند قزاقستان تنها بخشی از مهم‌ترین اخبار آسیای مرکزی در 24 ساعت گذشته است.
توپخانه ارتش روسیه روز چهارشنبه به گلوله‌باران شهرهای عمده در اوکراین پرداخت و در همین حال رئیس‌جمهور اوکراین از غرب خواست در اعمال تحریم‌های جدید و سخت‌تر بر ضد روسیه قاطعانه عمل کند.
استادیار دانشگاه جواهر لعل نهرو گفت: اگر کشورهای غرب آسیا بتوانند این بحران را به فرصتی تبدیل کنند معادله‌‌ای که به شکل‌گیری نظم جدید انرژی منجر می‌شود را تغییر خواهند داد.
وزیر خارجه روسیه گفت غرب قصد دارد با ایجاد تشنج در پیشرفت مذاکرات صلح مسکو و کی‌یف، این مذاکرات را از مسیر خارج کند.
تصاویر اوکراینی‌‌های کشته‌شده که برخی با دست‌‌های بسته و برخی دیگر به‌طور تصادفی در گودال‌‌ها دفن شده‌‌اند، روز دوشنبه رهبران غربی را شوکه کرد و وعده تحریم‌‌های شدیدتر علیه روسیه از جمله احتمالا در زمینه انرژی را دادند؛ چرا ه قرائن هم نشان می‌‌دهد که کرملین در حال برنامه‌‌ریزی است و نشانه‌هایی از تدارک یک حمله جدید دیده شده است.
یک کارشناس مسائل ترکیه گفت: دولت آنکارا به خاطر مسائل اقتصادی و همچنین کسب پرستیز بین المللی و منطقه‌ای به دنبال این است که از بحران اوکراین در راستای منافع خود استفاده کند.
جنگ اوکراین، یک آموزه بنیادین در فن سیاست را دیگر بار متوجه همگان کرد؛