گزارش و گفتگوی اختصاصی

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: توسعه همه‌جانبه بازارچه‌های مرزی باید در دستور کار تیم اقتصادی دولت سیزدهم قرار بگیرد تا ان‌شاء الله بخش اعظمی از درآمدی ارزی از طریق همین بازارچه‌های مرزی حاصل شود.

در این گزارش قصد داریم به غفلت متولیان امر سلامت در استان از یکی از خطوط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس یعنی داروخانه ها بپردازیم البته در این میان داروخانه هابی وجود دارند که به صورت خاص و ویژه در این ایام به ارائه خدمت پرداخته و پرسنل آن در معرض بیشترین خطر ابتلا بودند یعنی داروخانه های دولتی.
رستمی؛ متخصص بیماری‌های عفونی در گفت وگو با پرسون:

زمینه شیوع ویروس جهش یافته «دلتا»/ ورود به پیک پنجم کرونا دور از انتظار نیست

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علیرغم هشدار درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا یا همان «دلتا»، بازهم شاهد کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم هستیم.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان خبر داد:

روکش آسفالت ۳۰ کیلومتر از راه ها


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: از ابتدای اردیبهشت تا پایان خرداد امسال ۳۰ کیلومتر از راه های استان همدان روکش آسفالت شده است.
یک کارشناس بهداشت گفت: بسیاری از تصفیه‌خانه‌ها برای جلوگیری از هزینه‌ها و استهلاک تجهیزات خود در پروسه تصفیه آب عملا از دستگاه‌های «سختی‌گیرwater Softener» برای جدا سازی منیزیم و کلسیم استفاده نمی‌کنند که خروجی این امر همانطوری که گفته شد یا پوسیدگی دندان می‌شود یا رسوب کلسیم موجود در آب در کلیه‌ها.
رییس دانشگاه پیام نور آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: بدخواهان همیشه در حال تلاش برای کم‌رنگ کردن نقش و حضور مردم در عرصه تصمیم‌گیری برای کشور بودند و معاندان در خارج از کشور چشم امیدشان به عدم مشارکت ملت بوده تا به‌عنوان برگ برنده بدانند.
کارشناس منابع طبیعی و محیط زیست استان زنجان گفت: خشکسالی بر اساس برآوردهای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست طی سال جاری بیش از چهل هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی و‌ منابع طبیعی خسارت وارد کرده است.
مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه کشور گفت: امیدواریم ملت ایران در ۲۸ خرداد فردی را انتخاب کنند که مُهر ذلت شیطان‌های بزرگ آمریکا و اسرائیل را برای سعادت ملت لازم نداند

کارشناس مسایل سیاسی در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

تلاش گروه‌های اپوزیسیون برای دوقطبی سازی انتخابات ریاست‌جمهوری

یک کارشناس مسایل سیاسی گفت: جریانات سیاسی مخالف و گروه‌های اپوزیسیون دست به هر کاری می‌زنند که از اقتدار و مشروعیت این نظام بکاهند، امروز هم برای رسیدن به این نیت خود دست به ایجاد دوقطبی سازی و تخریب چهره‌های انتخاباتی، ایجاد شبهات انتخاباتی می‌زنند و در این بین جوانان را به صورت ویژه مورد هجمه تبلیغاتی خود قرار داده‌اند.

امام جمعه موقت سنندج در گفت وگو با پرسون عنوان کرد:

تلاش گروهک‌های ضدانقلاب برای تحریم انتخابات در کردستان

امام جمعه موقت سنندج گفت: گروهک‌های ضدانقلاب و تروریستی در این ایام تبلیغات گسترده‌ای برای تحریم انتخابات در کردستان انجام می‌دهند، ولی تاکنون این تبلیغات توسط مردم این استان بی‌اثر مانده است.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

آلودگی 250 هکتار از جنگل های بلوط ولیدر به پروانه دم طلایی/پاییز؛ زمان طلایی برای مبارزه مکانیکی

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره ‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به آلودگی حدود ۲۵۰ از جنگل‌های بلوط منطقه ولیدر طارم به پروانه دم طلایی اشاره کرد و گفت: پاییز بهترین زمان برای مبارزه مکانیکی علیه این آفت است.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های خراسان شمالی گفت: ستاد ملی کرونا در مورد واکسیناسیون خبرنگاران به عنوان سربازان خط مقدم جبهه فرهنگی باید سرعت عمل بیشتری داشته باشد.
در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد رقم خورد؛

رفع مشکل نزدیک به ۶۳۰۰ واحد صنعتی در یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد از بررسی و رفع مشکلات 6 هزار و 297 پرونده مطروحه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان خبر داد.
حجت الاسلام محمد جواد قنبر بیگی گفت: دولت جدید باید نگاهش به توان داخلی باشد، جوانان و قابلیتهای بیشمار آنها را ببیند. اقتصاد را سامان بدهد. با فساد اقتصادی و رانت خواری و ویژه خواری و تبعیض مبارزه جدی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه کامیاران در گفت وگو با پرسون:

توسعه همه‌جانبه انقلاب و نظام از دغدغه‌های دولت انقلاب در ایران است

مدیر حوزه علمیه کامیاران گفت: دولتی که به‌نام دولت انقلابی روی کار خواهد آمد باید دارای ویژگی‌های بارزی نسبت به دیگر دولتهای قبلی باشد. دولت انقلاب باید از نیروهای حزب اللهی و انقلابی شکل گرفته باشد و از سوی دیگر توسعه همه‌جانبه انقلاب و نظام از دغدغه‌های دیگر آن است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز برداشت گیلاس از سطح یک‌‌هزار و 500 هکتاری باغ‌های زیر کشت این محصول در سطح استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گیلاس در استان امسال از سطح باغ‌های بارور استان برداشت شود که محصول تولیدی در استان علاوه بر تامین نیاز داخل استان به کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.
نظام جمهوری اسلامی طی امسال انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا را به عنوان مهمترین رخداد سیاسی کشور در پیش رو دارد که دارای ابعاد داخلی و بین المللی زیادی است و واکنش‌های سیاسی و اجتماعی بسیار زیادی را در پیش خواهد داشت و در این انتخابات با تاثیرگذاری داخلی و خارجی، رعایت اخلاق اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت است و همه دست‌ اندرکاران، برگزارکنندگان، ناظران و داوطلبان انتخابات و هواداران آنها باید در کنار وظایف قانونی خود به موضوع اخلاق در انتخابات توجه ویژه‌ای داشته باشند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان خبر داد؛

افزایش 14 درصدی میزان وقوع آتش‌سوزی‌ها/ تخصیص اعتبار ۲ میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات

یکی از معضلات پیش‌روی جوامع انسانی آتش‌سوزی‌هایی است که سالانه خسارات زیست‌محیطی و مالی بالایی را وارد می‌کند.